منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / عاداتی که موجب چروک دور چشم میشود

عاداتی که موجب چروک دور چشم میشود

چشم ها به عنوان نقطه مرکزی نه تنها در تجلی چهره فرد برای بیان احساسات، بلکه در تعریف زیبایی، سلامتی و شادابی فرد بیشتر از هر عضو صورت مؤثر هستند. نقص زیبایی در اطراف چشم نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می‌شود. با افزایش سن، پوست با کاهش الاستیسیته و استحکام خود روبرو می‌شود. عوامل محیطی مانند نور خورشید و همچنین ژنتیک نقشی مؤثر در ایجاد چین و چروک‌ها دارند و سبب ایجاد خطوط بر صورت می‌شوند. پوست دور چشم زودتر از همه قسمت‌های صورت نشانه‌های پیری را بر خود نمایان می‌کند. علت این امر، نازک‌ تر بودن پوست ناحیه دور چشم بوده که با روشهای درمانی چروک دور چشم می‌توان عمق این خطوط را کاهش داد و یا از پدید آمدن چین و چروک های جدید جلوگیری کرد.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در زمینه جوانسازی دور چشم در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات تخصصی می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

11عادتی که باعث چین و چروک دور چشم میشود:

  1. زمان زیادی با آرایش چشم بودن و خوابیدن با آرایش چشم
  2. مالیدن چشمها
  3. خندیدن با چشم
  4. کشیدن سیگار و قلیان
  5. استفاده از لنزهای تماسی
  6. کم خوابی
  7. خوابیدن روی شکم
  8. قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و نور خورشید
  9. پلک زدن زیاد
  10. استرس
  11. تغذیه نامناسب

درمان چین و چروک دور چشم

چین و چروک ها یا خیلی سطحی هستند یا شکلی عمیق به خود می‌گیرند. بیشتر درمان‌های دارویی مانند استفاده از رتینوئیدها و کرم های ضد چروک اغلب بر کاهش چروک سطحی پوست تمرکز دارند. تأثیر برخی داروها و مواد آرایشی و بهداشتی در کاهش سرعت پیری و ایجاد چین و چروک در صورت ثابت شده است. ترکیبات موجود در این داروها، بر عملکرد سلول‌های پوستی تأثیر داشته و کمبودهایی که این سلول‌ها با آنها مواجه هستند را تأمین می‌کنند.

رتینوئیدهای موضعی

رتینوئیدهایی مانند ترتینوئین (رنووا، رتینا) و تازاروتن (اویج، تازاروک) که از ساختار ویتامین A استخراج می‌شوند، علاوه بر کاهش سرعت ایجاد چین و چروک در بهبود شرایط چین و چروک‌های سطحی نیز مؤثر هستند. البته استفاده از این ترکیبات به‌صورت موضعی نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب با درصد محافظت بالا دارد. کرم‌های مورد استفاده برای درمان چروک دور چشم معمولاً حاوی این ترکیبات هستند.

چروک دور چشم

درمان‌های لیزر، منبع نوری و رادیوفرکانسی

در چین و چروک یک اشعه لیزر لایه ی خارجی پوست (اپیدرمیس) را از بین می‌برد و لایه زیرین پوست (درمیس) را گرم می‌کند که این باعث تحریک رشد فیبرهای کلاژن جدید می‌شود. وقتی زخم‌ها التیام پیدا می‌کنند، پوست هموارتر و محکم‌تری شکل می‌گیرد. التیام کامل در این عمل ممکن است به چندین ماه وقت نیاز داشته باشد. خطرات عمل مزبور شامل بروز جای زخم و روشن یا تیره شدن رنگ پوست است. از مهمترین دستگاه های لیزر پوست برای جوانسازی صورت می توان به لیزر فرکشنال و اندولیفت اشاره کرد. همچنین دستگاهی در دسترس است که برای درمان چین و چروک به جای نور از امواج رادیویی استفاده می‌کند که باعث ایجاد سفتی خفیف تا متوسط در مورد پوست می‌شود. از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه هایفو اشاره کرد. هایفوتراپی صورت از جدیدترین تکنیک های جوانسازی پوست است که اخیراً طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

بوتاکس

بوتاکس معمولاً چین‌ و چروک‌های صورت را کاهش داده و یا آنها را برطرف می‌کند. بوتاکس که از پروتئین تصفیه‌شده ساخته می‌شود تکانه‌های عصبی را مسدود و عضلات را ضعیف می‌کند تا چین‌ و چروک‌ها کاهش پیدا کنند و بدین شکل به چهره ظاهری جوان‌تر می‌بخشد.

لیفت با نخ

نخ‌ها دارای دندانه‌ها و پرزهایی با جهت‌های یک طرفه هستند که در بافت‌های زیرپوستی گیر کرده و باعث نگه‌داشتن پوست و لیفت پوست می‌گردند. این نخ‌ها در نواحی از پیش تعیین شده و با دقت فراوان در زیر پوست بیمار قرار داده شده و باعث محافظت و لیفت بافت‌های پوست در جهت دلخواه می‌گردند.

تزریق فیلر

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند فیلر یا ژل گویند. انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثرات پیری را کاهش می‌دهد.

تزریق چربی

روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه‌ای موردنیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر تزریق می کنیم. از کاربردهای این روش، پر کردن چین و چروک است.

مزوتراپی

مزوتراپی یک نوع روش درمانی تزریقی است که طی آن مواد مغذی به لایه‌هایی از پوست که در آن بازسازی و رشد سلول انجام می‌گیرد، ارسال می‌شود. به ‌وسیله مزوتراپی می‌توان ویتامین‌ها، آمینواسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و تمامی عناصر ضروری برای سلامتی سلول‌های پوستی را به منطقه مورد نظر فرستاد. این روش درمانی پوست خسته و تیره، خشک، بی‌حال و فرسوده و چین‌وچروک‌های سطحی را بهبود میدهد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از جمله روش‌های درمانی تهاجمی است که به شکل قابل توجهی چروک‌های دور چشم را کاهش می‌دهد. دستگاه میکرونیدلینگ دارای تعداد زیادی سوزن‌ بسیار ریز است که باعث ایجاد سوراخ‌های کوچک و سطحی روی پوست می‌شود. نتیجه‎ ی این فرایند تحریک ساخت کلاژن، کاهش چروک‌ها و صاف‌تر شدن سطح پوست است.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

پیشگیری از چین و چروک دور چشم

چروک شدن پوست یک فرایند طبیعی در اثر فرایند سالمندی است. نمی‌توان آن را به طور کامل متوقف کرد؛ اما می‌توان آن را به تأخیر انداخت یا از شدت آن کاست. برای پیشگیری از چروک شدن پوست موارد زیر را رعایت کنید:

  1. از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. این کرم‌ها پوست شما را محافظت می‌کنند.
  2. از کلاه آفتاب‌گیر و عینک دودی استفاده کنید.
  3. به‌صورت روزانه از کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کرم‌ها آب موردنیاز پوست را تأمین می‌کند و مانع از خشکی و چین و چروک پوست می‌شود.
  4. استفاده از ماسک‌های گیاهی و خانگی یا ماسک‌های بازاری و صنعتی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
  5. آب زیاد بنوشید.
  6. رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید و در صورتی که کمبود موادمغذی و معدنی دارید از مکمل‌های غذایی استفاده کنید.
  7. از استعمال دخانیات بپرهیزید.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رکسانا [ 1402-08-07 ]
سلام آقای دکتر تزریق بوتاکس آیا عوارض داره ؟ من چند سالی هست که بوتاکس میزنم ول شنیدم که عوارض داره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ایجاد جوش های چرکی و دردناکعلل ایجاد جوش های چرکی و دردناک

جوش چرکی شکل جدی‌ تری از جوش است که سبب به وجود آمدن کیست‌ ها و برآمدگی‌ های بزرگ و ملتهب روی صورت می‌ شود. این جوش‌ ها در ۸ تا ۵۰ سالگی و بیشتر روی صورت ظاهر می‌ شوند. در ادامه انواع روش های درمانی جوش های چرکی و دردناک معرفی می گردد. ... ادامه مطلب

تاثیر تزریق فیلر ژوویدرم در لیفت و جوانسازی صورتتاثیر تزریق فیلر ژوویدرم در لیفت و جوانسازی صورت

ژل ژوویدرم (Juvederm) یکی از انواع فیلرهای موجود در بازار است که به عنوان پرکننده برای از بین بردن چین و چروک و علائم پیری، افزایش حجم لب و گونه، زاویه سازی فک و جوانسازی زیر چشم مورد استفاده قرار میگیرد ... ادامه مطلب

مزوژل پروسترولین چیست؟مزوژل پروسترولین چیست؟

یکی از مطرح ترین و معروف ترین برندها در زمینه مزوژل ها پروسترولین است که با توجه به استانداردهای روز دنیا تولید شده است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین