منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تزریق ژل چه کاربردهایی دارد؟

تزریق ژل چه کاربردهایی دارد؟

بسیاری از علائم قابل مشاهده‌ پیری در صورت ، به دلیل کاهش حجم اتفاق می‌ افتد . تزریق ژل یا استفاده از سایر روش‌ های تزریق فیلر های پوستی می ‌تواند این حجم از دست رفته را جبران کرده و چین و چروک‌ های صورت را صاف کند . البته تزریق ژل موارد استفاده دیگری مثل افزایش حجم لب ها ، لیفت ابرو و رفع گودی های صورت دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم .

فیلر ها ، پرکننده‌ ها یا حجم‌ دهنده‌ های پوستی به موادی گفته می‌ شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست استفاده می‌ شوند . به دلیل هزینه مناسب و عوارض کم این روش ، سالانه افراد زیادی از این روش درمانی برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند . بعد از تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر های پوستی فراگیر ترین روش جوانسازی پوست در جهان است .

تزریق ژل با بیشترین میزان ماندگاری از خدماتی است که در کلینیک دکتر واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌پذیرد. در این مرکز با بکارگیری بهترین و مرغوب ترین فیلرها، و انتخاب بهترین تکنیک تزریق توسط دکتر واعظ، مطلوب ترین نتایج حاصل می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع ژل های صورت :

برای تزریق ژل با انواع مختلفی از ژل‌ ها رو به رو هستیم که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند . ژل‌ ها را می‌ توان به دو دسته‌ کلی تقسیم کرد :

ژل هایی که جذب می شوند ( هیالورونیک اسید ) :

این ژل ها از جنس پروتئین هایی شبیه به پروتئین های بدن هستند و پس از گذشت ۶ ماه تا یک سال به صورت خود به خود جذب بدن می شوند . این ژل ها هیچگونه عوارض جانبی ندارند . ژل مورد استفاده از این نوع باید دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان باشد .

تزریق ژل چه کاربردهایی دارد

ژل هایی که جذب نمی شوند ( ژل پاژ ) :

ماندگاری این ژل بین ۳ تا ۱۰ سال است و جذب بدن نمی شود . پس از تاریخ انقضا و آغاز علائم عفونت مثل التهاب ، قرمز شدن محل تزریق ، درد و ... لازم است برای تخلیه ژل عمل جراحی انجام شود . این نوع ژل احتمال دارد پس از تزریق ، حرکت کند و جا به جا شود .

کاربرد تزریق ژل :

تزریق ژل بیشتر به عنوان روشی برای پرکردن و رفع چین و چروک های صورت استفاده می شود ، اما علاوه بر جوانسازی کاربرد های دیگری هم دارد . بیشتر کاربرد های تزریق ژل توسط FDA ( سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا ) تایید شده‌ اند . برخی کاربرد ها هنوز توسط FDA تائید نشده اند ولی ایمن و تاثیر گذار هستند .

کاربرد های مورد تایید FDA :

کاربرد های تایید نشده توسط FDA :

سازمان FDA دستورالعمل های خاصی دارد که گاهی باعث عدم تائید دارو ها یا روش های درمانی می شوند . البته عدم تایید یک روش درمانی توسط سازمان FDA لزوما به معنی نا مناسب بودن یا پر خطر بودن آن روش نیست . افزایش حجم سینه ها ، افزایش حجم باسن ، حجم دهی به پا ها و تزریق ژل به درون استخوان ، تاندون ، رباط و عضله از کاربرد هایی هستند که مورد تایید FDAنیستند .

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

مزایای تزریق ژل :

در صورت پشیمان شدن از تزریق ژل چه باید کرد ؟

ژل هیالورونیک یکی از ژل های پر کاربردی است که برای تزریق استفاده می شود . همانطور که گفته شد ماندگاری ژل های تزریقی دائمی نیست و توسط آنزیمی به نام هیالورونیداز تجزیه می شود . تزریق کردن 5 تا 50 واحد هیالورونیداز می تواند در مدت یک تا دو هفته سبب صاف شدن برجستگی ناشی از ژل شود .

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سحر شفیعی [ 1402-08-03 ]
سلام آقای دکتر بنده آسم و آلرژی تقریبا دارم میتونم ژل لب بزنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
خطوط استاتیک و داینامیک صورت کدامند؟خطوط استاتیک و داینامیک صورت کدامند؟

خطوط دینامیک که خطوطی هستند که در حالت عادی وجود ندارند و تنها در زمان فعالیت عضلات پیشانی مانند زمان اخم کردن پدیدار میشوند. دیگری خطوط استاتیک هستند که به صورت دائمی در پیشانی وجود دارند و ربطی به فعالیت عضلانی ندارند. ... ادامه مطلب

بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟بیماری اریتراسما Erythrasma چیست؟

از دلایل تیرگی بدن، بیماری اریتراسما است که یک عفونت سطحی پوست است که باعث ایجاد لکه های قهوه ای پوسته پوسته می شود. ... ادامه مطلب

شایعات نادرست درباره بوتاکس را باور نکنید!شایعات نادرست درباره بوتاکس را باور نکنید!

بوتاکس به عنوان یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین اقدامات جوانسازی پوست است که یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم می‌ باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین