منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / همه کاربردهای پی آر پی در مراکز پوست و مو

همه کاربردهای پی آر پی در مراکز پوست و مو

امروزه یکی از پرمخاطب ترین خدمات پزشکی در سطح دنیا خدمات زیبایی است. این خدمات به روش‌های مختلف تهاجمی و غیرتهاجمی و به وسیله مواد مختلف بیولوژیک و سنتتیک ارائه می‌شود. در این میان، هر روشی که بتواند به صورت غیرتهاجمی تر از دیگر روش‌ها و بدون عوارض جانبی عمل کند، به طور قطع از جذابیت و پذیرش بیشتری از سوی بیمار و نیز پزشک برخوردار خواهد شد. یکی از روش‌های جدیدی که امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، پی آر پی پوست و مو است.
پلاکت درمانی (سلول درمانی) یا PRP روش نوینی می باشد که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی باعث تحریک کلاژن سازی می شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست دارد و با سنتز کلاژن جدید، پوست جوانی و زیبایی خود را به تدریج به دست خواهد آورد. با انجام روش PRP، یک بازسازی عظیم سلولی در ناحیه درمانی شروع خواهد شد و این بازسازی حتی تا ماه هجدهم ادامه خواهد داشت.

استفاده از پلاکت ، فاکتورهای رشد و سلول‌های موجود در محلولی که از نمونه خون شما تهیه می‌شود؛ تزریق پی آر پی نام دارند که انجام این روشها می‌تواند با نتایج درخشانی در ترمیم و بهبود پوست و مو همراه باشد. شما می‌تواند برای تزریق پی آر اف و پی آر اف در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری، متخصص پوست با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پی آر پی

پی آر پی نامی اختصاری از درمان با «پلاسمای غنی از پلاکت» است. برای درمان با پی آر پی، ابتدا مقداری خون از بازوی شما گرفته می‌شود. این مقدار تقریباً برابر با خونی است که برای آزمایش خون در آزمایشگاه از شما دریافت می‌شود؛ یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر. نمونه‌ی خون شما درون دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. در این دستگاه با چرخش سریع و بر اساس نیروی گریز از مرکز، بخش‌های مختلف خون جدا می‌شوند. در نهایت محلولی به دست می‌آید که غنی از پلاکت‌های خونی است که نقش بسیار مهمی در فرآیند بهبودی و ترمیم آسیب‌های بافتی دارند. بعد از جداسازی و آماده‌سازی محلول PRP، آن را به پوست شما تزریق می‌کنند. با ورود محلول به ناحیه‌ی دچار مشکل، فاکتورهای رشد از پلاکت‌ها آزاد می‌شوند. این فاکتورها سه عملکرد مهم انجام می‌دهند:

کاربردهای پی آر پی در پوست و مو

پی آر پی دارای موارد استفاده و کاربردهای متعددی است از جمله:

  1. چین و چروک های ناشی از افزایش سن در صورت و دست ها
  2. خطوط اخم و خطوط خنده و اطراف لپ ها
  3. پف و تیرگی و گودی اطراف چشم
  4. جای جوش و گودی های ناشی از جای زخم های آبله مرغان
  5. اسکارهای جراحی و سوختگی و بریدگی ها درمان مفاصل و کمک به ترمیم آنها
  6. درمان طاسی موی سر یا ابرو، کمک به کاهش و قطع ریزش موی سر و حتی رویش مجدد
  7. درمان چین و چروک ناشی از افزایش سن
  8. ترمیم زخم های قدیمی ناشی از سوختگی، بریدگی و...
  9. تسریع در روند ترمیم زخم های گسترده
تزریق پی آر پی

مزایای تزریق پی آر پی

  1. جهت درمان با پی آر پی چون از خون خود فرد استفاده می شود و احتمال به وجود آمدن عوارض و منتقل شدن بیماری های دیگر به حداقل می رسد.
  2. ماندگاری اثر آن طولانی بوده و نسبت به روش های مشابه (مثل جراحی) هزینه کمتری دارد.
  3. احتمال به وجود آمدن حساسیت های پوستی و عفونت در روش پی آر پی وجود ندارد.
  4. با توجه به کیت های مخصوص، پروسه کار بسیار ساده و کاملاً استریل خواهد بود.
  5. در همه نواحی بدن قابل استفاده بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
  6. این روش تقریباً بدون درد است و به راحتی برای بیمار قابل تحمل است.
  7. درمان با پی آر پی نیاز به بستری و استراحت ندارد.

نحوه تزریق پی آر پی

برای برخی از بیماران که تزریق آزاردهنده یا دردناک است، بیحسی موضعی تزریق می شود تا از این جهت نگرانی نداشته باشند. محلول به کمک سرنگ به پوست یا محل مورد نظر تزریق می‌شود. برای درمان‌های مرتبط با کاشت مو، می‌توان در صورت نیاز، محلول را روی ناحیه گیرنده یا دهنده اسپری کرد.

توصیه های قبل از تزریق پی آر پی

توصیه های بعد از تزریق پی آر پی

افراد منع از تزریق پی آر پی

حتماً پیش از دریافت پی آر پی، تمامی بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک معالج اطلاع دهید. بسیاری از متخصصان معتقدند که افراد زیر نباید از درمان پی آر پی برای ریزش مو استفاده کنند:

همچنین اگر دچار بیماری‌های زیر هستید، ممکن است این درمان برای شما مناسب نباشد:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض و معایب پی آر پی

بهترین روشهای جوانسازی صورت و گردن از جمله مزوتراپی غبغب، را با مراجعه به کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان تجربه نمایید. لطفا جهت ارتباط با کارشناسان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه چیزی باعث آتروفی پوست سر میشود؟چه چیزی باعث آتروفی پوست سر میشود؟

آتروفی پوست میتواند لایه اپیدرم یا درم را درگیر کند، به صورت محدود یا منتشر یا به شکل نواری باشد. فرایندهای آتروفی پوست میتواند همزمان با کاهش متابولیسم در اثر افزایش سن، سوءهاضمه، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن، اختلالات گردش خون، تغییرات رشد بافت عصبی یا تغییرات التهاب شروع شود. ... ادامه مطلب

آیا قرینه نبودن چشم بعد از عمل پلک طبیعی است؟آیا قرینه نبودن چشم بعد از عمل پلک طبیعی است؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از جراحی های زیبایی است که برای رفع مشکلات ظاهری پلک انجام میشود و باعث زیباتر شدن چشم ها خواهد شد. ... ادامه مطلب

دستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAGدستگاه لیزر زئو با هندپیس ND-YAG

لیزر اندیاگ، در دسته لیزرهای جامد قرار می گیرد که از مواد نئودیمیوم ییتریوم آلمینیوم گارنت تشکیل شده است و به ان دیاگ معروف است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین