منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک مک / پیشگیری از ایجاد کک و مک

پیشگیری از ایجاد کک و مک

کک و مک صورت یکی از مشکلات پوستی است که هیچگونه خطری را برای سلامت پوست شما ندارد و تنها باعث می شود تا زیبایی ظاهری صورت شما تحت تأثیر قرار گیرد. کک و مک‌ها لکه‌هايي تيره رنگ و دايره‌اي ‌شکل بر روي پوست هستند که قطر آنها مي‌تواند تا حدود ۵ ميلي‌متر باشد. اين لکه‌ها معمولاً بر روي لايه سطحي پوست و اغلب در مناطقي از بدن مانند صورت، شانه‌ها و دست‌ها که بيشتر در معرض نور آفتاب قرار مي‌گيرند، به وجود مي‌آيند. لکه‌هاي کک و مک معمولاً در افرادی که پوست روشن دارند و پوست آنها در اثر آفتاب به سادگی دچار سوزش و تیرگیمی‌شود، به وجود می‌آید. اين لکه‌ها معمولاً بعد از قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب، تیره‌تر و برجسته‌تر می‌شوند و از طرفی در ماه‌های زمستان کم‌ رنگ شده و کمتر قابل مشاهده هستند.

درمان کک و مک در اصفهان را با کمترین عوارض در کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر علیرضا واعظ شوشتری با بکارگیری روشهایی مانند لایه برداری، لیزر تراپی و کرایوتراپی تجربه نمایید. شما می‌تواند جهت همهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد کک و مک

عوامل مختلفی در به وجود آمدن کک مک نقش دارد که شامل ژنتیک، بیماری‌ها (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام که یک بیماری نادر است که موجب افزایش حساسیت پوست در برابر امواج ماوراء بنفش مانند نور آفتاب می‌شود) و مواجهه با نور خورشید می‌باشد. علت کک و مک صورت، وجود سلول‌های خاصی در پوست است که رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان ماده‌ای است که باعث رنگی شدن پوست می‌شود. وقتی که نور خورشید به پوست بدن می‌تابد، باعث می‌شود که پوست برای محافظت از لایه‌های زیرین خود اقدام به تولید مقدار بیشتری از رنگدانه ملانین کند. حال اگر این ملانین در یک نقطه بیشتر ساخته شود، منجر به تشکیل کک و مک خواهد شد. علاوه بر آن نور خورشید باعث می‌شود که کک و مک‌هایی که از قبل در پوست وجود داشته‌اند، رنگ تیره‌تری پیدا کند.

علائم کک و مک

کک و مک لکه های کوچک روی پوست هستند و معمولاً به رنگ قهوه ای، قهوه ای روشن یا سیاه می باشند که در ابتدا پراکنده هستند؛ اما بعد از مدتی در یک جا متمرکز می شوند و اگر در معرض آفتاب باشید تیره تر می شوند. آنها معمولاً در قسمتی از پوست دیده می شوند که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارد و پوست خشک و الاستیسیته می شود .

درمان کک و مک

روش‌های درمان کک و مک

1-لیزر

لیزر درمانی یکی از بهترین و مفید‌ترین روش‌های درمان محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته تأثیر آن در از بین بردن این مشکل پوستی به مرحله‌ی اثبات رسیده است. در درمان با لیزر، نور آن به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و آنها را گرم می‌کند. این گرما روی ملانین پوست که فاکتوری مهم برای ایجاد کک و مک است تأثیر می‌گذارد و میزان تولید آن را کنترل می‌کند تا روی پوست کک و مک ایجاد نشود و به بهبود کک و مک‌های ایجاد شده نیز کمک می‌کند.

2-لایه برداری از پوست

استفاده از روش‌های مختلف برای لایه برداری از پوست صورت یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که شما می‌توانید از آن برای درمان کک و مک صورت استفاده نمایید و شفافیت و زیبایی پوست خود را افزایش دهید. در این رابطه لازم به ذکر است که کرم‌های لایه بردار از بازده کمی در رابطه با درمان این عارضه برخوردار هستند و چنانچه شما قصد دارید تا از این روش برای از بین بردن کک و مک صورت استفاده نمایید، باید به مدت حداقل یک سال استفاده از این نوع کرم‌ها را ادامه دهید تا نتایج مناسبی را کسب کنید.

3-رادیوفرکوئنسی

از امواج رادیوفرکوئنسی برای از بین بردن لکه‌ها و کک و مک‌هایی استفاده می‌شود که با بالا رفتن سن فرد ایجاد می‌شوند. قبل از درمان کک و مک پوست با رادیوفرکوئنسی، از بیحسی موضعی استفاده می‌شود. ممکن است بعد از درمان کک مک در محل مورد نظر سرخی و تورم خفیف وجود داشته باشد که ظرف چند روز برطرف می‌شود.

4-لیزر CO2

در این روش درمانی، لیزر به عمق پوست نفوذ می‌کند و در عین حال هیچ آسیبی به بافت سالم پوست وارد نمی‌کند. در این روش، اشعه لیزر از عناصر کربن دی‌اکسیدکربن، هلیوم، نیتروژن و هیدروژن تشکیل شده است. برای روشن کردن پوست، لایه‌ی خارجی پوست برداشته می‌شود و بافت سالم زیر این لایه، لایه‌ی جدید و سالمی را روی پوست تشکیل می‌دهد که هیچ لکه‌ای روی آن وجود ندارد.

5-پیلینگ شیمیایی

این روش تنها در صورتی به نتیجه می‌رسد که عمق لکه‌های پوستی و کک و مک صورت زیاد نباشد. یک محلول شیمیایی که ترکیبی از فنول، تری‌کلرواستیک‌اسید (TCA) و آلفاهیدروکسی‌اسید (AHA) می‌باشد، برای لایه‌برداری پوست و از بین بردن کک و مک صورت استفاده می‌شود.

پیشگیری از ایجاد کک و مک

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض درمان کک و مک

روش‌های درمانی رفع کک و مک با عوارض جانبی کمی همراه هستند از جمله، تغییر رنگ پوست، تیره‌تر یا روشن‌تر شدن پوست، عفونت، به‌جا ماندن جای زخم و به‌جا ماندن رگه‌های رنگی روی پوست که ممکن است بعد از جلسه درمانی اول ایجاد شوند. این مشکلات با انجام جلسه‌ی درمانی دوم به راحتی برطرف می‌شوند.

هزینه درمان کک و مک

هزینه‌ی درمان کک و مک با توجه به ناحیه تحت درمان، روش درمانی مورد استفاده، تعداد جلسات درمانی و دستمزد پزشک، متفاوت است.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مهارت در تزریق توسط متخصص پوست، در کلینیک دکتر علیرضا واعظ شوشتری انجام می‌پذیرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسن گنجی [ 1402-09-11 ]
سلام اقای دکتر دوتا سوال داشتم با اجازه شما

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ژل پروفایلو چگونه بر پوست اثر می گذارد؟ژل پروفایلو چگونه بر پوست اثر می گذارد؟

تزریق ژل پروفایلو عارضه پیری پوست را به صورت اصولی درمان می‌کند و آن را از ریشه برطرف می‌نماید، در حالی که اغلب روشهای درمانی جوانسازی به عنوان راه حلی موقتی برای پنهان کردن علائم پیری انجام می‌شوند ... ادامه مطلب

لنفوم پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟لنفوم پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

لنفوم نوعی سرطان است که معمولاً از سیستم لنفاوی بدن شروع می‌ شود. سیستم لنفاوی از غدد لنفاوی، طحال و غده تیموس تشکیل شده است که بخشی از سیستم ایمنی بدن است که به مبارزه با بیماری‌ ها و عفونت کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد؟چه زمانی بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد؟

تزریق بوتاکس مانند سایر روشهای جوانسازی پوست همچون تزریق ژل و فیلر ممکن است با عوارضی همچون کبودی همراه باشد و برخی افراد بخواهند برای پوشاندن این کبو ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین