منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک مک / رفع لک؛ تزریق ضد لک، میکرودرم ابریژن، درمان داروهای خوراکی و موضعی، لیزر

رفع لک؛ تزریق ضد لک، میکرودرم ابریژن، درمان داروهای خوراکی و موضعی، لیزر

پوست، ارگان منحصر به فردی در بدن است که از آن در برابر ورود انواع آلودگی ها و میکروب ها جلوگیری می کند و نقش بسیار زیادی در زیبایی ظاهری دارد. لک صورت، یکی از رایج ترین عواملی است که بر زیبایی پوست اثر می گذارد و عوامل مختلفی وجود دارند که سبب بروز لک، بر روی صورت می شوند. مطالعات نشان داده است که تمامی پوست ها می توانند دچار لک شوند و ایجاد آن تنها ژنتیک نیست، بلکه به عواملی نظیر دیگر نیز بستگی دارد. لک به هر نوع علامت، لکه، تیرگی‌ها، قرمزی‌ها، نقاط تیره یا روشن، خطوط و خشکی‌های قابل لمس یا تغییر رنگی گفته می شود که روی پوست ظاهر شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

این لکه‌ها ممکن است ناشی از مشکلات متفاوتی مانند آکنه، آسیب به پوست، عوامل خارجی مثل آفتاب، ناراحتی‌های داخلی بدن، تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و استفاده از محصولات آرایشی ناسالم باشند. لک صورت ممکن است ناخوشایند و ناراحت کننده باشند، لذا روش های ترکیبی جهت درمان این عارضه وجود دارد که در ادامه بیان می گردد.

دلایل ایجاد لک‌های پوستی

عوامل مختلفی در ایجاد لک‌های پوستی مؤثر هستند. برخی از این عوامل بیرونی محیطی بوده و برخی دیگر به درون بدن مربوط می‌شود. شناخت این دلایل به درمان لک کمک بسیاری می‌کند؛ چرا که با آگاهی از علت لک صورت، نسبت به پیشگیری آن اقدام کرده و روند شکل گیری لک‌ها متوقف خواهد شد. دلایل مهم ایجاد لک پوستی عبارتند از:

به موارد ذکر شده، استفاده نادرست و غیراصلی از لوازم آرایشی و بهداشتی، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد و یا تاریخ‌مصرف گذشته یه استفاده از مواد آرایشی نامتناسب با پوست را نیز باید اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: درمان لک صورت یا ملاسما

درمان داروهای خوراکی و موضعی

برای افرادی که از لک های شدید رنج می برند، متخصصان پوست ممکن است برای درمان لک صورت داروهایی را که باید به صورت خوراکی همراه با داروهای موضعی مصرف شوند، تجویز کنند. ممکن است پزشک برای درمان انواع خاصی از لک ها، قرص های ضد بارداری تجویز کند. جدای از آن برخی از آنتی بیوتیک های موضعی بدون نسخه، گزینه ای ارزان برای درمان لک هستند. کرم های حاوی رزورسینول، آزلائیک اسید و رتین-A برای رفع لک بسیار توصیه می شود. استفاده از کرم‌ها و سرم‌های حاوی مواد فعال مانند هیدروکینون، آربوتین، ویتامین سی و رتینول می‌تواند به کاهش رنگ تیرگی و هیپرپیگمانتاسیون کمک کند. کرم های تجویزی حاوی هیدروکینون ممکن است در روشن شدن لکه های سالمندی، اسکار آکنه و ملاسما کمک کنند که با کند کردن تولید ملانین کار می کنند.

میکرودرم ابریژن

این دستگاه دارای یک کانال بلند با پوشش سری پلاستیکی است که روی پوست صورت کشیده می‌شود. هنگام انجام میکرو دو عمل انجام می‌شود. اول: کشش پوستی (ساکشن پوست) که با فشار منفی ایجاد شده توسط دستگاه است و دوم: پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست. در روش میکرودرم ‌ابریژن ذرات بسیار ریزی با فشار و سرعت بالا بر روی پوست صورت اسپری می‌شوند و به طور همزمان این ذرات و پوسته ‌های برداشته شده از صورت توسط دستگاه مکنده، مکش می‌شوند. ذرات مورد استفاده در روش میکرودرم پوست می‌تواند بسیار متفاوت باشد و شامل بلورهای(کریستال‌های) نمک آلومینیوم، بلورهای سدیم بیکربنات و حتی بلورهای سیدم کلراید(نمک طعام) می‌شود. حرکت سریع دانه‌های بلور که با فشار زیاد به پوست اسپری می‌شوند، موجب کنده شدن پوسته‌ها از لایه‌ی خارجی پوست به نام اپیدرم و رفع لک می‌شود.

رفع لک

تزریق ضد لک

یکی از روش های درمانی زیبایی با ریسک پایین جهت درمان لک، تزریق مزوژل ضد لک است. در میان مواد اولیه متعددی که در ساخت و تولید مزوژل به کار برده میشود، اصلی ترین عنصر، اسید هیالورونیک است. این ماده یک نوع قند است که به صورت طبیعی در بدن یافت می شود و سبب حفظ آب موجود در پوست شده و به هیدراته شدن پوست کمک می کند. در این روش با تزریق اسید هیالورونیک، به تولید کلاژن کمک کرده و به بازسازی پوست می پردازند. همچنین تمام عناصری که در مزوژل وجود دارد، سبب تحریک ساخت کلاژن پوست شده و در نهایت فرایند خونرسانی به ارگان‌ها و بافت‌های پوست را افزایش می‌دهد. همچنین مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در آن نیز باعث تقویت و ترمیم بافت پوست می‌گردد.
مزوتراپی نیز یک روش درمانی غیر جراحی است که می تواند با تأمین مقادیری از مواد مؤثر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و مواد روشن کننده به طور مستقیم برای ناحیه مورد نظر، باعث بهبود لک شود. در روش مزوتراپی، پزشک دوز مناسبی از داروهای مؤثر که ترکیبی از مواد سازنده و ترمیم کننده پوست هستند را با ایجاد بیحسی موضعی، با تزریقات متعدد و دقیق در عمق چند میلی متری و در داخل پوست انجام می دهد. این داروی ترکیبی با تأثیر مستقیم در کمترین زمان ممکن لک های پوستی را از بین می برد که در این فرآیند از دو محرک فیزیکی و شیمیایی روش مزوتراپی استفاده می گردد. با تزریق دارو، الاستین و کلاژن که سبب ترمیم پوست می شوند، تحریک و تولید مجدد خواهند شد که این تولید سلول های جدید پوستی، موجب رفع لک های صورت می شود.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

لیزر لک

در این روش با هدف قرار دادن ملانین موجود در پوست به وسیله اشعه لیزر، لکه‌ های ایجاد شده بر روی آن را محو می‌کنند. برای درمان لک صورت با لیزر درمانی، دستگاه لیزر، پالس‌ های سریع نور را برای تخریب لکه‌ های تیره صورت ارسال می‌ کند که رنگدانه‌ های ایجاد شده، این پالس‌ های ارسالی را دریافت می‌ کنند و با جذب این پالس‌ ها، تخریب می‌ شوند.

هزینه درمان لک صورت

برای تعیین قیمت و هزینه های درمان رفع لک های صورت، عوامل متعدد و گوناگونی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

برای کسب اطلاعات درباره جوانسازی پوست با لیزر اندولیفت روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سهیلا ستایش [ 1402-09-10 ]
من از روش میکرودرم ابریژن برای رفع لک استفاده کردم، خیلی روش خوبیه، این همه کرم و دارو استفاده کردم فایده نداشت ولی این روش عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای جوانسازی پوست گردنروشهای جوانسازی پوست گردن

روش‌هایی که برای لیفت گردن یا جوانسازی پوست گردن وجود دارند به تنهایی هم انجام می‌شوند؛ اما توجه داشته باشید که جوانسازی پوست صورت و لیفت گردن بهتر است با هم انجام شود تا ظاهری هماهنگ ایجاد کند. امروزه روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی مختلفی برای زیباسازی گردن و جوانسازی پوست آن ابداع شده است. ... ادامه مطلب

دستگاه لیزر زئو با هندپیس پرل فرکشنالدستگاه لیزر زئو با هندپیس پرل فرکشنال

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های لیزری که جهت جوانسازی پوست و درمان ضایعات پوستی قابل استفاده میباشد لیزر زئو است. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت با لیزرجوانسازی پوست صورت با لیزر

جوانسازی پوست صورت با لیزر یک روش درمانی مؤثر برای از بین بردن لایه‌ های بالای پوست به منظور آشکار شدن پوست شفاف تر، نرم‌تر و صاف‌ تر لایه‌ های زیرین می‌باشد. به این منظور پرتوی لیزر به لایه‌ های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث تحریک فرآیند تکثیر سلولی و تولید کلاژن می‌ شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین