منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و چربی / تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

روش‌های تزریقی یکی از شایع‌ترین روش‌ها و چربی یکی از شایع‌ترین موادی است که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. تزریق چربی را می‌توان در حجم بیشتر در مقایسه با سایر فیلرها استفاده کرد. تزریق چربی می‌تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشم‌ها ، صورتی پرتر و جوان‌تر و نمای بهتر و پوست صاف‌تری را ایجاد کند. این روش با توجه به اینکه از سلول‌های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کمتری می‌باشد.

یکی از رایج‌ترین سؤال‌هایی که در خصوص تزریق چربی مطرح می‌شود، میزان ماندگاری آن است. پاسخ به این سؤال کمی دشوار است؛ چراکه به دو عامل مهم بستگی دارد. اولین عاملی که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در این خصوص دارد، مهارت پزشک در انجام عمل می‌باشد. اگر پزشک به خوبی مقدار مورد نیاز پوست را برای تزریق چربی بداند و اینکه فرایند تزریق سوزن را به درستی انجام دهد، میزان ماندگاری این چربی‌ها بسیار بالا خواهد بود. دومین عامل مؤثر در ماندگاری، خود افراد هستند. اگر افراد به تمام توصیه‌های پزشک گوش داده و مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهند میزان ماندگاری تأثیر چربی را افزایش خواهند داد. همچنین برای حفظ سلامت و ماندگاری نتایج عمل نباید ارتباط خود را با پزشک قطع کنید. بهتر است، هر چند ماه یک بار نزد پزشک رفته و شرایط خود را به اطلاع او برسانید.

ماندگاری تزریق چربی از جمله مواردی است که بیش از هر چیز به تکنیک تزریق پزشک و مهارت او در پیوند چربی بستگی دارد. دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان، با کسب سالها تجربه و تبحر در تزریق چربی ، می‌توانند ارائه دهنده نتایج مطلوب و ماندگار این روش به شما مراجعین محترم باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای تزریق چربی

  1. تزریق چربی به علت وجود سلول‌های بنیادی یا stem cell ها میتواند به میزان قابل توجهی چین و چروک‌ها و سایر نواقص پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست گردد. همچنین تزریق می‌تواند با ایجاد مجدد نمای خوشایند و دلپذیر، ظاهر جوان‌تری را برای فرد ایجاد کند.
  2. وقتی چربی با سایر فیلرها مقایسه می‌شود، عمده‌ترین مزیت آن این است که از بدن خود فرد گرفته می‌شود و صد در صد طبیعی است و از نظر هزینه با صرفه تر است.
  3. در مواردی که قرار باشد تزریقی در لایه‌های عمقی و یا حجمی بیشتر از ۱۰ سی‌سی انجام شود، انتخاب اول تزریق چربی است.
  4. تزریق ممکن است به تنهایی یا همراه با روش‌هایی مانند لیفت صورت یا ابرو انجام شود.
  5. از مزایای دیگر چربی، وجود منبع کافی آن در اکثر افراد برای تزریق در نواحی مورد نیاز است.
  6. دوام چربی از بسیاری از فیلرهای قابل جذب ( هیالورونیک اسید ) بیشتر است.
  7. مناسب بودن هزینه، کم عارضه بودن و قابل تکرار بودن آن به دفعات مورد نیاز.
  8. بهبود بافت پوست
  9. جوانسازی منافذ پوستی و محو شدن زخم‌ها و چاله‌های ناشی از جوش و آکنه
  10. جذب سریع چربی به نواحی تزریق شده
  11. عدم نیاز به تکرار درمان از طریق تزریق چربی به صورت البته در مواردی ممکن است تکرار جلسات لازم باشد.
  12. به دلیل اینکه این روش اغلب تنها در یک جلسه انجام می‌شود، در طولانی مدت بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.البته در برخی موارد جلسات بیشتر درمان لازم است.
  13. اصلاح بدشکلی‌ها و فرم صورت
  14. ماندگاری طولانی مدت به گونه‌ای که تا ۳ الی ۵ سال دوام دارد.
  15. عدم نیاز بدن به ماده خارجی دیگر (فقط از چربی طبیعی بدن شما استفاده می‌شود).
تزریق چربی به صورت

مراحل تزریق چربی به صورت

چربی از یکی از مناطق پرحجم بدن برداشته و پس از ضدعفونی و خالص شدن با سرنگ‌های مخصوصی در ناحیه گیرنده تزریق می‌شود. ممکن است این فرایند چند بار تکرار شود تا به نتیجه مطلوب برسید؛ اما به‌طور کلی عمل تزریق چربی ، یک فرآیند سه مرحله‌ای است:

اقدامات قبل از تزریق چربی

مراقبت‌های پس از تزریق چربی

هما‌نقدر که مراقبت‌های قبل از تزریق چربی اهمیت دارند مراقبت‌های بعد از تزریق چربی نیز مهم هستند. این مراقبت‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

موارد منع تزریق چربی

۱- مشکلات انعقادی خون (مصرف داروهای ضد انعقاد، هموفیلی و…)
۲- اختلالات متابولیسم چربی
۳- بیماری های شدید داخلی
۴- عفونت حاد یا نارسایی ارگان های داخلی
۵- سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پا DVT و یا آمبولی ریوی
۶- بیماران خیلی لاغر
۷- ضعف در سیستم ایمنی (دیابت کنترل نشده)
۸- بیماری عروق کرونر ۹ HIV

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی بین 1 تا 3 سال است که بستگی به نگهداری خود فرد دارد. البته جنس پوست فرد اهمیت دارد. مهم‌ترین مراقبت که در ماندگاری تزریق چربی اهمیت دارد این است که از حرارت و فشار در ناحیه‌ی تزریق‌شده خودداری کنید. درصورتی‌که این مراقبت‌ها انجام شود می‌تواند تا 5 سال هم ماندگاری داشته باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ

عوارض تزریق چربی

این تزریق روش مورد اطمینانی بوده و عوارضی ندارد؛ اما با وجود برخی شرایط ممکن است که عوارضی پیش رو داشته باشد. از جمله عوارضی که احتمال دارد به وجود آید، شامل موارد ذیل است:

احتمال به وجود آمدن این عوارض بسیار کم است. با عدم رعایت برخی نکات، این عوارض ممکن است رخ دهد. ازجمله نکاتی که باید برای جلوگیری از این عوارض رعایت شود، توصیه های قبل و بعد از تزریق است.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوست و موی خود، همچنین روشهای جوانسازی پوست، لیزر درمانی و ... می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین روش را برای شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

ایجاد خط اخم در چهره از جمله مشکلاتی است که برای افراد رخ می دهد. به خطوط عمودی که در بین دو ابروی افراد ایجاد می شود، خط اخم می گویند ... ادامه مطلب

مراقبت های پس از تزریق چربیمراقبت های پس از تزریق چربی

همه روشهای جوانسازی، افزایش حجم و درمانهای مشکلات و بیماری‌های پوست و مو، برای حصول بهترین نتایج، نیازمند مراقبت و رسیدگی‌ پس از عمل هستند. تزریق چربی نیز به عنوان یکی از روشهایی که به جوانسازی پوست می‌پردازد به مراقبتهای پس از تزریق نیز احتیاج دارد که در این متن به آن اشاره شده است. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین