منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / لنتیگو چیست و چگونه درمان می شود؟

لنتیگو چیست و چگونه درمان می شود؟

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند. این لک ها ممکن است به آهستگی و طی چندین سال ایجاد شوند و یا یک باره پدید بیایند. مهمترین عامل ایجاد کننده آن نور آفتاب می باشد؛ ولی ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی و سندروم های سیستمیک نیز ظاهر شوند. این لک‌ ها به مرور زمان بزرگ‌ تر می‌ شوند، به خصوص اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرید و شدت علائم به علت ایجاد آن بستگی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

امکان ابتلا به این عارضه پوستی در هر سنی و با هر جنسیتی وجود دارد و تشخیص لنتیگو بر عهده پزشک می‌باشد. پزشک ابتدا به بررسی لک های پوستی و یا بیوپسی می‌پردازد تا از عدم ابتلا به سرطان پوست نیز مطمئن شود و سپس به درمان آن میپردازد. لنتیگو خوش خیم است و این بدین معنی است که نمی تواند برای سلامتی مضر باشند. با این حال، می توانند با شرایط دیگری که بدخیم هستند شبیه باشند و به درمان نیاز داشته باشند.

یکی از روش‌های درمانی مؤثر برای افراد مبتلا به ضایعات لنتیگو، استفاده از روش درمان با لیزر بسته به نوع درمان و دستگاه مورد استفاده، می تواند بدون هیچ آسیبی و یا حتی همراه با توقف تولید ملانین (ملانوسیت ها) باشد. در لیزر درمانی اساس کار به این صورت است که با ارسال لیزر به سمت لکه ها، رنگدانه های موجود در این لکه ها تجزیه و تخریب می شوند. در واقع برخورد پالس های انرژی سبب خرد شدن رنگدانه های پوستی و رفع لنتیگو می شود.

علت بروز لنتیگو

مهم‌ترین عامل ایجاد کننده لنتیگو، نور خورشید است؛ اما ممکن است در اثر عوامل ژنتیکی و یا بیماری‌ های سیستمیک نیز ظاهر شود. عواملی همچون:

  1. داشتن پوست روشن و بور
  2. آفتاب سوختگی
  3. درمان با رادیوتراپی

احتمال ابتلا به لنتیگو را افزایش می‌دهند.

علائم لنتیگو

مزایای لیزر لنتیگو

در این بخش علاوه بر این که مجدد به قدرت نور لیزر و کاربردهای وسیع آن اشاره می کنیم، مزایای آن را هم به شما نشان می دهیم. انواع مزایای لیزر عبارت است از :

نحوه لیزر لنتیگو

اگر پارامترهای مناسبی از لیزر به کار گرفته شود، پرتو نوری ساطع شده و در نهایت دقت هزاران سلول مملو از رنگدانه را هدف گرفته و از بین می‌برد و هیچ تأثیری نا مطلوبی بر روی بافت‌های اطراف آن نخواهد داشت.پس از تمیز کردن پوست، احتمالاً از یک کرم بیحسی یا بسته ‌های یخ و یا بیحسی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌شود. هنگامی‌که پوست شما بیحس شد، لکه‌ها با استفاده از نور لیزر سوزانده می‌شود.

لنتیگو

آمادگی قبل از لیزر لنتیگو

اگر می خواهید از این روش نتیجه بگیرید، قبل از انجام لیزر به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. برای انجام این کار حتماً به پزشک مراجعه کنید و هرگز به افراد نامتخصص در این زمینه اعتماد نکنید.
  2. در صورت ابتلا به تبخال یا تاول تب در اطراف دهان به پزشک خود اطلاع دهید.
  3. اگر تصمیم دارید این کار را انجام دارید و از داروهایی نظیر آسپرین، ایبوپروفن یا ویتامین ایی استفاده می کنید، حتما ًبه پزشک بگویید؛ زیرا خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.
  4. اگر سیگار می کشید، باید دو هفته قبل و بعد از عمل سیگار نکشید. سیگار کشیدن می تواند بهبودی را طولانی کند.
  5. پزشک ممکن است استفاده از داروهای آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از عفونت تجویز کند. اگر مستعد تبخال یا تاول پوستی هستید، از داروهای ضد ویروس استفاده نمایید.

مراقبت بعد از لیزر لنتیگو

پس از درمان لیزر لک صورت، پوست شما به مدت چند روز نسبتاً حساس است و به مراقبت و دقت بیشتری نیاز دارد. در این مورد، مراقبت بعد از لیزر لک صورت عبارت است از:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

کاندیدای نامناسب لیزر لنتیگو

عوارض لیزر لنتیگو

عوارض لیزرها با توجه به نوع لیزرها می‌تواند متفاوت باشد؛ اما در کل می‌توانند باعث خارش، قرمزی، سوزش و تورم در ناحیه عمل لیزر شود.

هزینه لیزر لنتیگو

عوامل متعددی در تعیین هزینه رفع لنتیگو با لیزر دخالت دارند. میزان لک، نوع لیزر مورد استفاده، دستمزد پزشک و تعداد جلسات نیز نقش مهمی در تعیین هزینه درمان دارد.

لازم به ذکر است علاوه بر درمان انواع بیماری های پوستی، بلفاروپلاستی پلک در اصفهان نیز توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری قابل انجام است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک دکتر واعظ با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا حشمتی [ 1402-09-18 ]
سلام پسرم پارسال گرفته بود پسرم ۹سالش بود که گرفت الان هم ۱۰ سالش شده بازم گرفت

آشوری [ 1402-09-10 ]
سلام من 24 سالمه ولی روی بدنم پزر از لک های قهوه ایی ه میخواستم بدونم دلیل این لک ها چیه و آیا با لیزر از بین میره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا لیزر اندولیفت برای درمان جای جوش هم موثر است؟آیا لیزر اندولیفت برای درمان جای جوش هم موثر است؟

اندولیفت یکی از بهترین روش های لیزری برای درمان و محو کردن جای جوش است که به سرعت نتایج آن قابل مشاهده است. ... ادامه مطلب

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورتلیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

لک صورت، یکی از رایج ترین عواملی است که بر زیبایی پوست اثر می گذارد و عوامل مختلفی وجود دارند که سبب بروز لک، بر روی صورت می شوند. ... ادامه مطلب

گرانولوم چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟گرانولوم چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

گرانولوم نوعی بیماری پوستی است که اغلب شامل ضایعاتی برآمده به رنگ پوست و یا قرمز رنگ می‌ باشد که الگویی حلقه‌ ای را معمولاً روی دست‌ و پا ایجاد می‌ کند. گرانولوم ها زمانی تشکیل می شوند که سلول های ایمنی به هم چسبیده و گره های ریزی در محل عفونت یا التهاب ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین