منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / اسکلروتراپی برای درمان واریس صورت

اسکلروتراپی برای درمان واریس صورت

رگ های واریسی صورت به دلیل شباهت زیاد خود به تارعنکبوت، رگ های عنکبوتی نیز نامیده می شوند. این رگ های گشاد شده که قرمز، بنفش یا آبی رنگ هستند، اغلب اوقات در اطراف چشم ها، گونه ها، چانه یا گردن ظاهر می شوند و به علت نزدیکی به سطح پوست، به راحتی قابل دیدن هستند. عواملی مانند ژنتیک، سلامت عمومی بدن، عادات زندگی و بالا رفتن سن منجر به ظاهر شدن این رگ ها می شوند. رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی روی صورت، رگ‌های خونی متسع یا بزرگ‌شده‌‌ی هستند که درست در زیر سطح پوست ایجاد می‌شوند، در نتیجه رگ‌ها حالت تار مانند و قرمزی پیدا می‌کنند.

آنچه در اين مطلب مي خوانيد:

آنچه در این مطلب میخوانید

اسکلروتراپی صورت یکی از روش های نوین در جهت رفع عارضه های پوستی و رگ های قرمز صورت است. اسکلروتراپی ضایعات عروقی یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. در اسکلروتراپی ضایعات عروقی ، پزشک با تزریق دارو به رگ‌های خونی یا عروق لنفاوی باعث کوچک شدن آنها می‌شود. در اسکلروتراپی از محلول تحریک کننده‌ای به نام اسکلروزانت استفاده می‌شود که مستقیماً به داخل رگ یا رگ لنفاوی تزریق می‌شود. این محلول باعث تحریک رگ و تورم آن می‌شود. این تورم جریان خون یا مایع لنفاوی را قطع می‌کند و رگ جمع می‌شود. این محلول به طور مستقیم به درون رگ‌ها و وریدها توسط متخصص درمان واریس تزریق می‌شود. پس از تزریق، به سرعت بانداژ رگ انجام می‌شود که باعث می‌شود کبودی و سایر عوارض به حداقل برسد.

علت واریس صورت

در هر سنی احتمال ایجاد رگ‌های عنکبوتی روی صورت وجود دارد، هرچند برخی افراد بیشتر مستعد این عارضه هستند. شایع‌ترین دلایل نمایان شدن رگ‌های عنکبوتی صورت به شرح زیر است:

علائم واریس صورت

رگ‌های عنکبوتی خطوط ظریف و تارمانندی هستند که معمولاً رنگ رگ‌های عنکبوتی صورت از قرمز تا آبی یا بنفش متغیر است. پهنای رگ‌های خونی متسع شده معمولاً بین یک تا سه میلی‌متر است. رگ‌های عنبکوتی معمولاً خطری ندارند؛ اما گاهی با درد و خارش همراه هستند. رگ‌های عنکبوتی معمولاً روی صورت، بینی، چانه و گونه‌ها ایجاد می‌شوند و رنگی قرمز رنگ به پوست می‌دهند.

اسکلروتراپی برای درمان واریس صورت

مزایای اسکلروتراپی

مزایای این روش شامل موارد زیر است:

نحوه اسکلروتراپی صورت

مراقبت قبل از اسکلروتراپی صورت

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

مراقبت بعد از اسکلروتراپی صورت

عوارض اسکلروتراپی

افراد ممکن است بعد از اسکلروتراپی، عوارضی را تجربه کنند. به طور معمول آثار خفیف‌تری نظیر ایجاد حس خارش پوست که می‌تواند برای یک تا دو روز بعد از اسکلروتراپی باقی بماند شایع تر هستند. همچنین فرد ممکن است با نواحی برجسته شده و قرمزی در محل تزریق روبرو شود. این نواحی پس از چند روز بهبود پیدا می‌کنند. ایجاد کبودی نیز می‌تواند در اطراف محل تزریق اتفاق بیافتد و می‌تواند برای چند روز یا چند هفته باقی بماند.
آثار جانبی دیگر اسکلروتراپی عبارتند از:


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صفورا ابراهیمی [ 1402-06-06 ]
آقای دکتر با بی حسی انجام میشه و اینکه درد داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع ریزش موی زنانانواع ریزش موی زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص می‌شود که فرد به طور غیرمنتظره‌ای ، مقدار زیادی مو از دست می‌دهد. به طور طبیعی همه‌ی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهیم ، ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی رشد مو است ... ادامه مطلب

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در روش انجام کار، استفاده از یک غلتک در میکرونیدلینگ می‌باشد. میکرونیدلینگ را می‌توان به صورت دستی یا با دستگاه مخصوص انجام داد. در روش دستی از ابزاری به نام درمارولر استفاده می‌شود. ... ادامه مطلب

لیپوم چیست؟لیپوم چیست؟

لیپوم‌ها، توده‌های خمیری خوش خیمی هستند که از تجمع سلولهای چربی به وجود می‌آیند. این توده‌ها معمولا در بافت زیر پوستی ایجاد می‌شوند و اغلب به صورت متعدد در بدن منتشر می‌گردند. در این متن چگونگی تشکیل لیپوم، روش های درمانی لیپوم و عوارض جراحی آن را برای شما شرح داده ایم. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین