منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات تناسلی / راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی در ناحیه تناسلی چیست و چه علائمی دارد؟

راش پوستی که به آن بثورات هم گفته می شود، ناحیه ای از پوست تحریک شده یا متورم است که اغلب همراه با خارش، قرمزی، درد و سوزش می باشد. برخی از انواع راش پوستی همچنین می توانند منجر به ایجاد تاول یا لکه در پوست شوند. راش ها می توانند علامتی برای وجود مشکلات سلامتی باشند. راش تناسلی به طور معمول به گسترش لکه‌های برجسته و ضایعات نامنظم روی ناحیه تناسلی اشاره دارد. درک علت و علائم راش‌های تناسلی می‌تواند به تشخیص و درمان کامل آنها کمک کند. روش های درمان راش پوستی بنا بر علت آن مختلف است که در این مطلب آنها را معرفی می کنیم.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوست و مو ، می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

علل راش پوستی

علل احتمالی زیادی برای راش تناسلی وجود دارد، از عفونت های قابل درمان گرفته تا عفونت های مقاربتی (STIs)، آلرژی و اختلالات خود ایمنی.

برخی از شایع ترین علل راش ناحیه تناسلی عفونت ها هستند:

عفونت انگل ها یکی دیگر از علل احتمالی بثورات تناسلی است:

راش پوستی در ناحیه تناسلی

آلرژی و اختلالات خود ایمنی از دیگر دلایل احتمالی راش ناحیه تناسلی هستند:

بیماریهای مقاربتی یکی دیگر از علل احتمالی بثورات تناسلی است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

علائم راش پوستی

علائم شایع در این مورد عبارتند از:

تشخیص راش پوستی در ناحیه تناسلی

در هر موردی که در آن علت بروز راش روشن نیست، این موضوع اهمیت دارد که فرد برای تشخیص کامل مشکل به پزشک یا درماتولوژیست مراجعه کند. تشخیص کامل به یک معاینه بالینی نیاز دارد؛ زیرا پزشک باید برای تصمیم‌گیری درست در مورد درمان، علائم مشخص راش را بشناسد. پزشکان در عین حال ممکن است یک تست سواب را در مورد ترشحات یا سطح ضایعات برای بررسی علل عفونت‌های خاص انجام دهند. در برخی موارد این احتمال وجود دارد که پزشک، تست خراش پوست را انجام دهد که در آن یک تکه کوچک از ضایعات برای بررسی بیشتر برداشته می‌شود. در دیگر موارد ممکن است نیاز به انجام تست‌های خون نیز وجود داشته باشد.

درمان راش پوستی در ناحیه تناسلی

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

زمان مراجعه به پزشک

در صورت بروز راش پوستی یا همان بثورات همراه با هر یک از علائم زیر، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

  1. افزایش درد یا تغییر رنگ در ناحیه بثورات
  2. سفتی یا خارش در گلو
  3. ایجاد مشکل در تنفس
  4. تورم صورت یا اندام‌ها
  5. تب (38 درجه سانتی‌گراد) یا بالاتر
  6. گیجی
  7. سرگیجه
  8. درد شدید سر یا گردن
  9. استفراغ مکرر یا اسهال

کربوکسی تراپی به تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست گفته می شود. این گاز بی ضرر بوده و به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بکار گیری آن می تواند به جوانسازی پوست و لاغری موضعی بی انجامد. شما می توانید برای کربوکسی تراپی در اصفهان، به کلینیک تخصصی دکتر واعظ شوشتری مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :پارسا [ 1402-09-10 ]
سلام آقای دکتر شب ها بدنم به شدت خارش میگیره اما هیچ علائمی ندارم نه قرمزی نه التهاب نمیدونم دلیلش چیه، چجور باید متوجه بشم لطفا منو راهنمایی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟پی آر پی و پی آر اف چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند؟

کاربرد روشهایی مانند پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت) و پی آر اف (فیبرین غنی از پلاکت) در جوانسازی پوست یک استراتژی درمانی نوین می باشد که بر اساس فاکتورهای رشد خودی، پایه ریزی شده است. بیس اصلی مواد قابل تزریق در این روشها پلاکت است ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس گردن به چه دلیل انجام میشود؟تزریق بوتاکس گردن به چه دلیل انجام میشود؟

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و سایر عوامل محیطی می تواند منجر به از بین رفتن کلاژن و الاستین و در نتیجه نازک شدن پوست و کاهش چربی زیر جلدی در ن ... ادامه مطلب

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشمعوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

زمانی که بوتاکس به ماهیچه‌ی مورد نظر تزریق می‌ شود ماهیچه ریلکس شده و به سمت بالا کشیده می‌ شود و به این ترتیب چروک‌ ها و خطوط برطرف خواهند شد. با استفاده از بوتاکس می‌ توان از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی و دور چشم جلوگیری نمود و یا آنها را کاهش داد و درمان نمود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین