منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / بهبود چروک و جوانسازی پوست با سلولهای بنیادی

بهبود چروک و جوانسازی پوست با سلولهای بنیادی

سلول بنیادی مادر تمام سلول‌ها است و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد. این سلول‌ها توانایی خود نوسازی (Self Renewing) و تمایز (Differentiating) به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند. همچنین در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن بدنبال آسیب و جراحت موثر بوده و می‌توانند به درون بافت‌های آسیب دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آنها از بین رفته است، پیوند زده‌شوند و جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت بپردازند. سلول های فیبروبلاست نقش مهمی در حفظ داربست بافت پیوندی دارند و عملكرد اصلی آنها تولید پروتئین كلاژن می ‌باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

جدیدترین تكنیك در جوانسازی پوست و صورت استفاده از سلول های بنیادی پوست خود فرد به عنوان یك ماده پركننده زنده است كه توانایی تكثیر و نیز تولید كلاژن را دارد كه ماده اصلی قوام ظاهر جوان پوست می‌ باشد. در این روش ابتدا سلول های فیبروبلاست از قطعه كوچكی از پوست بیمار استخراج شده و در محیط كشت اختصاصی تكثیر می‌ شود. سپس سلول های تكثیر شده مجدداً در محل گود شده پوست مانند چین و چروك ‌ها یا جوشگاه های ایجاد شده پس از زخم یا محل آكنه یا جوشگاه‌ های ناشی از آسیب تزریق می ‌گردد. فیبروبلاست در محل تزریق شروع به تولید كلاژن كرده و محل فرو رفتگی‌ یا نقص پوستی را پر می‌ كند كه این موضوع با میكروسكوپ الكترونی مورد تأیید قرار گرفته است

چگونگی جوانسازی پوست با سلولهای بنیادی

ابتدا سلولهای فیبروبلاست از قطعه کوچکی از پوست بیمار استحصال گردیده و سپس در محیط کشت اختصاصی تکثیر می شود. سپس سلولهای تکثیر شده مجددا به محل فرو رفتگی پوست مانند چین و چروکها یا جوشگاههای ایجاد شده پس از زخم یا محل آکنه یا جوشگاههای ناشی از آسیب تزریق می گردد. در این روش که در واقع یک روش سلولی خویش سازگار می باشد، سلولها متعلق به خود فرد بوده و لذا سیستم ایمنی فرد تحریک نمی شود و اثر دراز مدت آن از نکاتی است که ارجحیت این روش را نسبت به سایر روش های تزریق مواد پرکننده مثل تزریق اسید هیالورونیک نشان می دهند؛ زیرا پایداری اثر در پرکننده هایی مثل اسید هیالورونیک موقتی و در حد چند ماه میباشد.

رفع آکنه با پیوند سلول های بنیادی

سلول های بنیادی دارای پروتئین ها و فاکتور های رشد مهمی هستند که مهم ترین عامل در برابر فرایند ترمیم و بازسازی بافت ها می باشد. در واقع این سلول ها در محل آسیب دیده پوست فاکتورهای رشد را فعال می‌ کنند تا مسیر ترمیم و بازسازی را سرعت ببخشند. در سلول درمانی برای رفع هر نوع فرورفتگی پوستی و آکنه، سلول های فیبروبلاست در محل موردنظر تزریق می شود تا با گذشت زمان فرورفتگی ها، پر و پوست ظاهر بهتری یابد. در این پروسه زایش سلولی، ترمیم و جوان سازی سلولها با سرعت بالایی انجام می شود.

بهبود چروک و جوانسازی پوست با سلولهای بنیادی

این تکنیک زیبایی به عنوان ایمن ترین روش درمانی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که از اجزای خون خود شخص تهیه می شود و پس از تزریق سبب تحریک و نوسازی بافت های آسیب دیده در بخش های مختلف صورت، گردن سر و سینه دست ها و خواهد شد. این تکنیک پیشرفته و نوین با استفاده از فاکتور های رشد سلول های فیبروبلاست و سلول های بنیادی سبب تحریک کلاژن سازی پوست می شود. کلاژن یکی از پروتئین های ضروری بدن است که نقش مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست خواهد داشت و با سنتز کلاژن جدید پوستی شاداب زیبا و جوان حاصل کرد. در نهایت این سلول ها، بافت های سلولی را در جهت از بین بردن چین و چروک ها و خطوط ترمیم و بازسازی و پیشگیری از سایش پوست کمک می کند.

جوانسازی پوست با سلولهای بنیادی

کاندید نامناسب جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

این تکنیک زیبایی و درمانی را می توان بدون محدودیت سنی و جنسی انجام داد و راهکار مؤثر برای درمان چین و چروک ها، خطوط سطح پوست، تیرگی ها و انواع اسکار های پوستی می باشد. بنابراین بهتر است در این بخش افرادیی که نباید از این تکنیک زیبایی استفاده کنند را به شما معرفی کنیم:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض تزریق سلول های بنیادی

اتولوگ بودن یعنی درمان با استفاده از سلول‌های خود شخص مسئله رد پیوند را در پی نخواهد داشت و در بدن واکنش منفی و پس زدن پیوند دیده نشده است. مانند هر روش پزشکی دیگر، همیشه خطر خونریزی خفیف یا عفونت جزئی در محل برداشت نمونه یا تزریق وجود دارد. همچنین اگر پزشک ماهری را انتخاب نکرده باشید ممکن است باعث ایجاد زخم در محل برداشت سلول بنیادی نیز بشود.

هزینه تزریق سلول بنیادی

هزينه تزریق سلول بنیادی شامل هزينه فرآوري سلول، كليه آزمايشات، ويزيت ها، دستمزد پزشک و ... مي باشد.

کلینیک لیزر موهای زائد دکتر علیرضا واعظ شوشتری یکی از بهترین و مجهزترین مراکز رفع موهای زائد آقایان و خانم ها در اصفهان است که با کادری مجرب و بهره گیری از به روزترین دستگاه های موجود، نتایج مورد انتظار شما را برآورده می‌سازد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :معصومه کریمی [ 1402-08-07 ]
هزینه تزریق سلول بنیادی برای جوانسازی صورت چقدره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟آیا جراحی پلک فوقانی و تحتانی را می توان همزمان انجام داد؟

بلفاروپلاستی که بیشتر به عنوان جراحی زیبایی پلک نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی زیبایی است. ... ادامه مطلب

درمان تبخال و پیشگیری از انتقال آندرمان تبخال و پیشگیری از انتقال آن

تبخال بیماری شایعی است که همه ما در زندگی ممکن است به آن مبتلا شده باشیم.شایع ترین نوع تبخال،تبخال لب است که در اطراف دهان و لب‌ها ایجاد می‌شود. اما ویروسی که باعث ایجاد تبخال می‌شود می تواند نقاط دیگری از بدن را هم آلوده کند ... ادامه مطلب

روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) چیست و چگونه درمان میشود؟

آکنه روزاسه یا آکنه دوران بزرگسالی نوعی بیماری پوستی است که با التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولاً گونه‌ها، بینی و پیشانی) دیده می‌شود. در واقع این بیماری آکنه نیست ولی به آکنه روزاسه معروف می‌باشد ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین