منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مزونیدلینگ چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟

مزونیدلینگ چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد؟

مزونیدلینگ یک تکنیک پیشرفته برای جوانسازی پوست صورت، گردن و زیر چشم است که فواید چندین روش درمانی را در یک روش واحد خلاصه می کند. القاء کلاژن در این روش موجب تولید کلاژن های جدید و درخشندگی پوست می شود. مزونیدلینگ روشی مشابه میکرونیدلینگ است اما عمق نفوذ سوزن ها متفاوت است و در مزونیدلینگ مزودرم پوست را برای نتایج بهتر هدف قرار می دهند. این روش ایمن، ساده و محرک ترشح کلاژن است.

میکرونیدلینگ توسط دستگاهی به نام درماپن انجام می شود که دارای سوزن هایی در حد میکرو است که با ورود به لایه درم موجب تحریک کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی پوست می شوند. همچنین در پوست کانالهای میکرو ایجاد میکند که جذب مواد از پوست را چندین برابر میکنند، بنابراین همزمان با ایجاد سوراخ ها، سرم های حاوی مواد مغذی و کوکتل های مزتراپی به عمق پوست فرستاده می شود که دارای خاصیت کلاژن سازی، ضد پیری و سفت کنندگی پوست هستند.

مزونیدلینگ ترکیبی از روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که یک متد بسیار خوب برای جوانسازی و سفت شدن پوست، رفع چروک های ظریف، بستن منافذ پوست ، روشن شدن و شفافیت پوست و رفع اسکار آکنه می باشد. مزونیدلینگ در اصفهان توسط دکتر واعظ شوشتری با نتایج بسیار درخشان قابل انجام است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در ارتباط با این روش می‌باشید؛ با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزونیدلینگ چگونه عمل می کند؟

در این درمان دوگانه از سوزن های ریزی برای ایجاد زخم های خفیفی بر روی سطح پوست استفاده می شود که پاسخ درمان طبیعی بدن را برای تولید کلاژن و الاستین فعال می کند. همزمان، کوکتل های مزوتراپی بطور مکانیزه در عمق مورد نظر پوست فرستاده می شوند که این کار موجب از بین رفتن لکه ها، پر شدن، سفت شدن، تازه تر شدن و جوان تر شدن پوست می گردد .

هدف از این روش، نفوذ سرم های فعال به داخل پوست است که روش بسیار موثرتری از ماساژ آنها با دست می باشد. در این روش با ایجاد منافذ میکرومتری بین سلولی جذب دارو چند برابر می شود و با تخریب سلول های پیر و آسیب دیده سلول های جوان و جدید جایگزین می‌گردند. (همچنین از مزونیدلینگ برای تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش موها نیز استفاده می شود.)

به دلیل این نوسازی، پوست شروع به اصلاح پیگمانت های غیرطبیعی می کند و قسمت هایی از پوست که به علت قرار گرفتن مستقیم در آفتاب یا آکنه اسکار های موجود در پوست تغییر رنگ داده اند اصلاح می شود. همچنین این روش سبب بسته شدن منافذ پوست خواهد شد و جوش های سر سیاه را نیز بهبود میبخشد.

تحریک ترشح کلاژن و الاستین پوست در واقع یک راه موثر جلوگیری از پیری است. این فرآیند ترمیمی می تواند سبب هموار کردن فرورفتگی های به جا مانده از اسکار آکنه شود و ظاهری جوانتر و هموار تر را ارائه دهد.
روش درمانی مزونیدلینگ با بی حسی موضعی پوست انجام می‌پذیرد.

نتایج و ریکاوری مزونیدلینگ

این درمان با کمی زمان استراحت و ریکاوری همراه است. بلافاصله پس از درمان پوست سرخ و حساس می شود. تا یک هفته بعد از این روش نمی توانید از مواد فعال استفاده نمایید که در بعضی لوازم آرایش یا محصولات پوستی موجوداند زیرا پوست حساس شده است. سرخی و التهاب در ۴۸ ساعت اول برطرف می شود و فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود بازگردد. همین طور که پوست بهبود می یابد ممکن است کمی خشک نیز شود.

مزونیدلینگ برای جوانسازی پوست

نواحی درمان با مزونیدلینگ

این روش محدودیتی که برخی از روشها برای نواحی مانند زیر چشم، آرنج یا پشت دست ها دارند را ندارد و با توجه به نیاز فرد می تواند در نواحی مختلف استفاده شود.
همچنین مزونیدلینگ برای افرادی که آکنه فعال دارند مناسب نیست و این افراد باید تا زمان بهبود آکنه ها صبر کنند. مشکلات پوستی نیز باید قبل از درمان با این روش توسط متخصص پوست مورد بررسی قراگیرند.

مراقبت های پیش از مزونیدلینگ

مراقبت های پس از مزونیدلینگ

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

چه مشکلاتی در پوست با مزونیدلینگ درمان میشوند؟

در کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان، هایفوتراپی به عنوان روشی غیرجراحی برای لیفت پوست و جوانسازی، با جدیدترین دستگاه‌ها انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بدون کوچکترین عارضه‌ای، تنها در یک جلسه به لیفتینگ پوست خود بپردازید، به مراکز مجاز، تحت نظر متخصصین پوست مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد بابامیر [ 1400-11-17 ]
هزینه مزونیدلینگ چقدمیشه؟

مهناز زینعلی [ 1400-08-18 ]
ممنونم از اطلاعات، ولی نمیدونم کتاب های در این زمینه را چطور تهیه کنم، دوره پوست و تجهیزات پوست را دیدم دوست دارم بیشتر بدونم و کار کنم

مریم مسبح زاده [ 1400-07-24 ]
دکتر واعظ برای درمان اسکار جوش و جوانسازی صورتم با گرفتن مبلِ ۵دنیم میلبون اس وی اف ژلی انجام دادن ولی ذره ای موثر نبود.اصلا رضایت ندارم

فهیمه زمانی [ 1399-11-04 ]
من برای قبل از عید نوبت میخاستم ولی منشی نوبت نداد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟آیا پی آر پی صورت را چاق میکند؟

تزریق پی آر پی باعث می شود که بدن، کلاژن بیشتری در محل تزریق تولید کند که این میزان کلاژن بیشتر باعث می شود که حجم از دست رفته صورت جبران شود ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با اس وی اف ژلجوانسازی پوست با اس وی اف ژل

یکی از روشهای جوانسازی پوست و فرم دهی صورت که اثرگذاری طولانی مدت دارد استفاده از اس وی اف ژل (S.V.F gel) می باشد . اس وی اف ژل ماده ای است که از چربی برداشته شده از بدن شما تولید می شود ... ادامه مطلب

آیا جراحی بالا کشیدن ابرو نیاز به بیهوشی دارد؟آیا جراحی بالا کشیدن ابرو نیاز به بیهوشی دارد؟

لیفت ابرو یکی از روش های جدید برای بهبود افتادگی ابرو است که سبب خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چهره، رفع چروک زیر ابرو و درشت تر شدن چشم می شود ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین