منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تأثیر ترکیب روشهای جوانسازی

تأثیر ترکیب روشهای جوانسازی

در مورد اقدامات زیبایی گاهی لازم است که چند اقدام زیبایی همزمان یا به صورت ترکیبی انجام شود تا بیمار حداکثر نتیجه را مشاهده نماید. برای مثال اگر چه لیزر فرکسل (fraxel) یا فرکشنال (fractional) در مورد از بین بردن چروک‌های پوستی و سایر علائم پیری بسیار موثر است، برچروک‌های دینامیک (dynamic wrinkle) و از دست دادن های حجم (volume loss) کاملاً بی اثر است و در مورد شلی پوست (skin laxity) اثر کمی دارد. به همین دلیل گاهی لازم است که این لیزر با بوتاکس(Botox) یا پرکننده(filler) ترکیب شود تا بیمار بهترین نتیجه زیبایی را شاهد باشد. در همین زمینه سوألاتی برای پزشکان و بیماران وجود دارد که در ادامه به پاسخ آنها می‌پردازیم.

1 - آیا در بیماری که لیزر فرکشنال کل صورت انجام داده است می‌توان بوتاکس انجام داد؟

با توجه به این که لیزرفرکشنال بر چروک‌های استاتیک صورت فرد موثر است و بوتاکس در درمان چروک‌های دینامیک فرد مفید است، ترکیب این دو روش اثر زیادی در جوانسازی صورت فرد دارد. بهتر است بوتاکس یک هفته بعد از لیزر فرکشنال انجام شود و در روز لیزر این اقدام انجام نشود.

2 - در مورد پرکننده یا ژل چطور؟

در فردی که لیزر فرکسل انجام داده است استفاده از ژل باعث پرکردن چروک‌های عمقی می‌شود که این مسأله در جوانسازی حداکثری پوست موثر است. نکته مهم اینکه ژل باید دو تا سه هفته بعد از لیزر فرکسل تزریق شود.

3 - در کسی که ژل تزریق کرده است آیا امکان انجام لیزر فرکسل وجود دارد؟

بسیاری از افراد نگران این مسأله هستند که انجام لیزر باعث ازبین رفتن ژل تزریق شده آنها بشود ولی این مطلب از نظر علمی صحیح نیست و بدون هیچ مشکلی می‌توان لیزر فرکسل انجام شود.

4 - آیا در فردی که بوتاکس تزریق کرده امکان انجام لیزر فرکسل وجود دارد؟

بله بدون هیچ مشکلی می‌توان این کار را انجام داد فقط تزریق بوتاکس و لیزر نباید در یک روز انجام شود.

5 - گاهی لازم است که لیزر فرکشنال و رادیو فرکانسی ( برای سفت کردن پوست ) در فردی انجام شود آیا انجام این دو روش در یک روز اشکال دارد ؟

خیر انجام ردایو فرکانسی (برای مثال ترماژthermage ) و لیزرفرکسل در یک روز بلامانع است در این مورد باید ترماژ اول انجام شود و سپس لیزر فرکسل انجام شود. ترکیب این دو روش اثر هم افزایی در بهبود پوست دارد.

6 - آیا تزریق بوتاکس و ژل در یک جلسه ممکن است؟

اگر تزریق این دو در دو محل جدا انجام شود هیچ منعی برای تزریق در یک جلسه وجود ندارد برای مثال اگر بوتاکس در ناحیه پیشانی و خط اخم انجام شود و تزریق ژل در خط کنار لب انجام شود می‌توان هر دو را در یک جلسه انجام داد. در صورتی که این دو در یک محل انجام می‌شود بهتر است بین آنها یک تا دو هفته فاصله باشد. مثلاً در بعضی بیماران لازم است که در خط اخم عمیق هم بوتاکس هم ژل تزریق شود، در این صورت بهتر است ابتدا تزریق بوتاکس انجام شود و بعد از یک هفته ژل تزریق شود.

۷- آیا مصرف راکوتان ( ایزوترتینوئین) همزمان با انجام آر اف سوزنی مشکلی ندارد؟

خیر. مصرف همزمان راکوتان برای انجام لیزر فرکشنال یا لیزرهای تخریبی دیگر ممنوع است ولی در مورد آر اف فرکشنال مصرف همزمان راکوتان منعی ندارد فقط گاهی ترمیم را به تاخیر می‌اندازد. جالب این است که آر اف فرکشنال در کاهش چربی صورت و درمان جوش فعال هم موثر است.

روش‌های جوانسازی در اصفهان

سوال کاربر

- سلام میشه بعداز تزریق چربی درصورت لیزر هایفو و لیزر فرکشنال انجام داد. یعنی باعث نمیشه چربی تزریق شده ازبین برود؟

اگر تزریق چربی خوب و در تمام لایه‌ها انجام شده باشد این روشها اثری برآن ندارد. این دو روش هیچکدام بر چربی موثر نیستند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

برای مشاهده ویدیوی همه کاربرهای بوتاکس اینجا را کلیک کنید.

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل گونه در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین مسافریان [ 1393-07-20 ]
با سلام مطالب جالب ، علمی و آموزنده ای عنوان کرده اید . امیدوارم در ارائه مطالب جدید و آموزش به مخاطبین موفق و موید باشید با تشکر دکتر مسافریان

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بارداری و مشکلات پوستی همراه با آنبارداری و مشکلات پوستی همراه با آن

بثوراتی که در دوران بارداری مشاهده می شوند همگی از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. برخی از آنها تغییرات پوستی شایعی هستند که تقریباً در تمام زنان باردار دیده مي شوند. البته تعدادی از بیماری های پوستی نیز وجود دارند که اختصاصاً با حاملگی همراه هستند. ... ادامه مطلب

چرا جوش میزنیم؟چرا جوش میزنیم؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش‌ های سرسیاه، جوش‌ های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ می‌ شود. مسدود شدن غدد مویی توسط چربی‌ های اضافه، پوست مرده و یا باکتریها باعث به وجود آمدن جوش صورت می‌ شود. ... ادامه مطلب

علت و درمان چربی کف سر و موهاعلت و درمان چربی کف سر و موها

موی چرب می‌تواند باعث خارش‌ های ناراحت‌کننده و درماتیت سبوره‌ ای، ضایعات پوستی قرمز و ملتهب شود که شوره سر، شکل خفیف آن است. این چربی اضافه حتی می‌ تواند شرایطی مناسب برای رشد قارچ‌ هایی که منجر به شوره‌ سر می‌ شوند، ایجاد کند. اگر این شرایط به خوبی کنترل نشود، می‌تواند موجب مشکلات بیشتری شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین