منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علت ریزش شدید موی بدن

علت ریزش شدید موی بدن

انسان در سراسر بدن خود، فولیکول های مو دارد که گاهی موهای نواحی مختلف بدن ممکن است دچار ریزش شوند. این اتفاق برای عده ای از افراد ممکن است نگران کننده و حائز اهمیت نباشد؛ اما ریزش قابل توجه موهای بدن، می تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

آلوپسی شرایطی است که باعث ریزش مو در قسمتی از بدن می‌شود. این ریزش مو ممکن است تمام بدن را تحت تأثیر قرار دهد و می‌تواند موقت یا دائمی باشد. آلوپسی می‌تواند نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا یک بخش طبیعی از پیری باشد. جهت اطمینان از علت اصلی این اتفاق، مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات تشخیصی مرتبط با ریزش موی بدن ضروری می باشد. در ادامه به برخی از دلایل ریزش موی بدن و درمان آن اشاره شده است.

علل ریزش موی بدن

1- عدم تعادل هورمونی

وقتی بدن تستوسترون را به مقدار کمی دی هیدروتستوسترون (DHT) مصرفی تبدیل می کند، ممکن است کمی ریزش مو در مردان تجربه شود. DHT به فولیکول های مو حمله کرده و آنها را کوچک می کند و ممکن است منجر به نازک شدن مو یا ریزش مو شود.

2- اختلال خودایمنی یکی از علت های ریزش موی بدن

با آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای ، ممکن است تارهای مو نازک شود یا رشد آن متوقف شود. این به این دلیل است که سیستم ایمنی بدن شما به فولیکول های مو حمله کرده و رشد مو را دشوار می کند. در بعضی موارد، تمام موهای بدن شما می ریزد.

3- وضعیت تیروئید

اگر ریزش موی بدن شما همراه با خستگی ، ضعف عضلانی ، کاهش یا افزایش وزن یا خشکی پوست است، به پزشک خود مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است علت ریزش مو مشکل تیروئید باشد.

شما میتوانید برای درمان انواع مشکلات و بیماریهای پوستی در اصفهان به کلینیک دکتر واعظ مراجعه نمایید.

4- دیابت

دیابت نوع ۲ می تواند به سلول های فولیکول های مو آسیب برساند. ممکن است قبل از تشخیص ریزش مو، متوجه تغییراتی در موهای بدن شوید. در این حالت احتمالاً موهای بدن شما نازک شود یا رشد آن کند شود. در پاها، ممکن است موهای زیر زانوی شما دچار ریزش شود.

5- اختلالات ژنتیکی مو

شما می توانید با شرایط ژنتیکی متولد شوید که روی رشد مو تأثیر بگذارد. یکی از این موارد هیپوتریکوز نامیده می شود. این زمانی است که شما با موهای بدن کم ، نازک و شکننده به دنیا می آیید. شرایط شما ممکن است ثابت بماند. یا بعضی اوقات ممکن است به مرور زمان طاس شوید و یا مدام مو های بدن خود را از دست دهید.

علت ریزش شدید موی بدن

6- اختلال غده فوق کلیوی

اگر به بیماری آدیسون مبتلا هستید، غدد فوق کلیوی به اندازه کافی هورمون شامل کورتیزول و آلدوسترون تولید نمیکند و این می تواند منجر به ریزش موی بدن و مشکلات جنسی در زنان شود.

7- عفونت منتقل شده از راه جنسی (STI)

برخی از عفونت های ناشی از مقاربت جنسی می توانند باعث ریزش موی ناحیه ای در بدن شوند.

8- ریزش موی بدن به علت کمبود آهن

اگر شروع به ریزش مو در بدن نموده اید، پزشک بهتر است سطح آهن شما را بررسی کند. آهن کم نیز می تواند باعث کم خونی شود و علت ریزش موی بدن شما باشد.

9- کمبود مواد غذایی مورد نیاز مو

آهن تنها چیزی نیست که برای داشتن موهای سالم به آن نیاز دارید. سلامت فولیکول مو های شما به انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نیز بستگی دارد.کمبود برخی ریز مغذی ها و ویتامین ها ممکن است علت ریزش مو در سر و نواحی مختلف بدن شما باشد.

10- ویتامین A و سلنیوم بیش از حد

دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مناسب بسیار مهم است؛ اما شما نباید در این کار زیاده روی کنید ، به خصوص با استفاده بیش از حد از مکمل های ویتامین.

11- استرس

هنگامی که تحت فشار زیادی هستید ، ممکن است فولیکول های موی شما زودتر از معمول به مرحله استراحت بروند و بعضی از رشته ها ممکن است بعد از چند ماه ریزش کنند.

12- آلوپسی اسکار

التهاب و زخم می تواند فولیکول های موی شما را از بین ببرد. به آن آلوپسی اسکار یا cicatricial گفته می شود. التهاب و زخم می تواند فولیکول های موی شما را از بین ببرد. در این صورت موها نمی توانند رشد کنند؛ زیرا بافت اسکار آن مانع می شود. این شرایط می تواند روی پوست سر، ابروها و زیر بغل شما تأثیر بگذارد.

13- افزایش سن

با افزایش سن موهای شما نازک می شود و دچار ریزش میگردد و این شامل موهای بدن نیز می شود.

تشخیص علل ریزش موی بدن

روشهای درمانی ریزش موی بدن با توجه به علل آن است. به طور کلی روشهای درمان ریزش موی بدن به شرح ذیل است:

ماینوکسیدیل نیز یک نوع محلول می باشد که باعث می شود سیستم دفاعی بدن را مورد حمله قرار دهد و باعث کاهش کارکرد سیستم دفاعي شود و در درمان ریزش موی بدن کمک کند یکی دیگر از داروهای شناخته شده در زمینه ایمنی درمانی میتوان دیفن سیپرون را معرفی کرد که باعث تحریک سیستم دفاعی بدن میشود و باعث بهبود ریزش موی بدن خواهد شد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

در این روش از موهای طبیعی و غیر قابل رشد مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای هر شرایط سنی انجام خواهد گرفت که پوستی شبیه پوست سر با میزان کراتین های بالا برای پوست سر قرار خواهد گرفت.

این روش درمانی برای تنها ریزش موی سکه ای بر روی موهای سر ایجاد شده و در قسمتهای دیگر بدن مشکلی پیش نیامده باشد مورد استفاده قرار می گیرد که محلولي حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که به پوست سر تزریق میشود و باعث می شود که فولیکول مو را تحریک کند و سلول های بنیادی تقویت شود. تزریق مزوتراپی سبب کاهش هورمون دی dht می باشد و سیستم دفاعی را سرکوب می کند و باعث رویش مجدد موها خواهد شد. مواد تشکیل دهنده این محلول گلوتاتیون و فاکتور رشد می باشد که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث تحریک سلول ها می شود و فاکتور رشد سبب رویش مجدد موها خواهد شد. درمانهای دیگری مانند پی ار پی ، لیزر تراپی نیز برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه درمان ریزش موی بدن

هزینه درمان ریزش موی بدن بستگی به نوع درمانی که برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود دارد و نمی توان هزینه مشخصی را اعلام نمود.

لازم به ذکر است علاوه بر درمان انواع بیماری های پوستی، بلفاروپلاستی پلک در اصفهان نیز توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری قابل انجام است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک دکتر واعظ با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :پری [ 1402-07-26 ]
سلام منچستر و ۲۸ سالمه چند سالی هست موهای سرم کم شد و موهای زائد در حد۶.۷ در آوردم زیر چانه و ۳تا هم دور سینه و ناف ک تستسترون بالا بود این مشکلی نیس برام تحت درمانم و درست شده .مشکل من اینه ک پاهای دستم با کشیدن در میاد بدون هیچ دردی این مشکل از اول بوده و ربطی ب درمان و داروهای نداره .میخوام ببینم چ تشخیصی میدین

نیما یوسفی [ 1402-06-02 ]
آقای دکتر یه درمان برای ریزش موی سر بگید لطفا

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین سن برای تزريق بوتاکس چند سالگی است؟بهترین سن برای تزريق بوتاکس چند سالگی است؟

بوتاکس نوعی ماده تزریقی است که در حقیقت نوعی سم ضعیف به شمار می‌ آید. در نتیجه با تزریق کردن آن به عضله مورد نظر باعث از کار افتادن آن شده و خطوط و چین و چروک‌ های صورت محو می‌ شوند. ... ادامه مطلب

آنزیم هیالورونیداز یا هیالاز برای تجزیه ژل هیالورونیک اسیدآنزیم هیالورونیداز یا هیالاز برای تجزیه ژل هیالورونیک اسید

آنزیم هیالاز با خواص فارماکو دینامیکی است که ماده فعال این محصول هیالورونیداز می‌باشد. هیالورونیداز آنزیمی است که دارای اثر دپلیمر کننده موقت و برگشت پذیر بر روی اسید هیالورونیک پلی ساکارید است که در ماتریکس بین سلولی بافت همبند وجود دارد ... ادامه مطلب

جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟جراحی پلک در چه مواردی انجام می شود؟

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نوعی جراحی است که افتادگی پلک‌ها را ترمیم می‌کند و ممکن است شامل از بین بردن پوست، ماهیچه‌ها و چربی‌های اضافی باشد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین