منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی لک و کک مک / پماد هیدروکینون چیست و چه تأثیری در درمان لک صورت دارد؟

پماد هیدروکینون چیست و چه تأثیری در درمان لک صورت دارد؟

لک صورت یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای پوست ایجاد شود و به دلایل مختلفی ایجاد شود. دلایلی از جمله ژنتیک، نوسان سطح هورمون‌ها، استرس، رطوبت زیاد و استفاده از محصولات مراقبت شخصی روغنی یا چرب وجود دارند. هیدروکینون اولین انتخاب برای درمان لک صورت می باشد. این ماده معمولاً با غلظت 4 و 2 درصد در داروخانه ها موجود می باشد. هیدروکینون یک ترکیب آلی معطر فنل از مشتقات بنزن است و به عنوان یکی از اثربخش ترین ماده اکتیو در درمان لک شناخته شده است که مستقیماً بر لایه درم اثر میگذارد و بر روی آنزیم تیروزیناز مؤثر است و باعث جلوگیری از تشکیل ملانین و رنگدانه در پوست میشود. از آنجایی که هیدروکینون بر لایه های زیرین پوست تأثیر دارد، مصرف آن باید آگاهانه باشد، در غیراین صورت عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و باعث بروز لک های بیشتر در پوست می شود. در بیشتر موارد، روشن شدن پوست باید پس از چهار هفته درمان دیده شود. گاهی ممکن است دیدن تغییرات بیشتر از این هم طول بکشد؛ اما اگر بعد از سه ماه درمان هیچ اثر روشن کننده ای مشاهده نشود، باید مصرف هیدروکینون را متوقف کرد. لازم به ذکر است که مصرف محصولات حاوی هیدروکینون حتماً به مشاوره پزشک نیاز دارد و باید از مصرف خودسرانه آن خودداری کرد.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوست و مو ، می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

کاربرد پماد هیدروکینون

هیدروکینون برای درمان بیماری های پوستی مرتبط با هایپرپیگمانتاسیون استفاده می شودکه عبارتند از: جای جوش، لکه های سنی، کک و مک، ملاسما، علائم پس از التهاب ناشی از پسوریازیس و اگزما. یکی از کاربرد های هیدروکینون برای پوست که بسیار حائز اهمیت است خاصیت ضد التهاب بودن این کرم است. آنتی اکسیدان های ویتامین های A, C معمولاً در آن استفاده می شوند.

نحوه‌ی مصرف پماد هیدروکینون

مقدار کمی از محصول را بردارید و آن را به طور یکنواخت در کل ناحیه پوست بمالید. به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود. مطمئن شوید که دست های خود را بعد از استفاده بشویید. این کار از تأثیر گذاری محصول بر سایر نواحی پوست یا لکه دار شدن لباس ها و سایر مواد جلوگیری می کند. هنگام استفاده از این ماده باید از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نه تنها می تواند هایپرپیگمانتاسیون را بدتر کند، بلکه اثرات درمان هیدروکینون شما را نیز معکوس می کند.

پماد هیدروکینون

ملاحظات استفاده از ضد لک حاوی هیدروکینون

تمام دستورالعمل های موجود در بسته بندی کرم هیدروکینون را دنبال کنید یا طبق دستور پزشک استفاده کنید.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض جانبی پماد هیدروکینون

عوارض جانبی معمولی انواع کرم ضد لک حاوی هیدروکینون، خشکی و ترک پوست است. همچنین ممکن است پوست دچار قرمزی یا سوختگی سطحی شود. پوست برخی افراد واکنش‌های شدیدتری مثل جوش ، کهیر ، اختلال در تنفس، ضعف، تورم صورت و زبان و درد در قفسه سینه نشان می‌دهند. اگر چنین علائمی پدیدار شد باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. به علاوه، یک کرم ضد لک عالی علاوه‌بر هیدروکینون، حاوی سولفیت است؛ اما این ترکیبات در برخی افراد سبب واکنش حساسیت مثل آسم می‌شود. زنان باردار باید قبل از مصرف این ضدلک‌ها با پزشک مشورت کنند تا از خطرات احتمالی برای مادر، جنین یا نوزاد جلوگیری شود.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان ، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ژل آبرسان صورت چیست؟ژل آبرسان صورت چیست؟

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که توسط بدن تولید می شود که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌ کند. به این شکل، چروک های ظریف نیز گسترش پیدا نخواهند کر ... ادامه مطلب

آیا موهای سفید شده را می توان مجدد سیاه کرد؟آیا موهای سفید شده را می توان مجدد سیاه کرد؟

سفید شدن مو در افراد مختلف تحت تأثیر دلایل بسیاری از جمله بیماری، عوامل محیطی، شرایط روحی و... ممکن است تسریع شود ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با لیزر جنسیسجوانسازی پوست با لیزر جنسیس

پوست شفاف و سالم، خواسته تمام افراد فارغ از سن و جنسیت است.گذر زمان به ‌مرور شادابی چهره را می گیرد و چین ‌و چروک ‌ها، خطوط ریز و حتی لکه‌ هایی به پوس ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین