منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر پیل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / آیا جای عمل بلفاروپلاستی (جای بخیه) بعد از عمل باقی می ماند؟

آیا جای عمل بلفاروپلاستی (جای بخیه) بعد از عمل باقی می ماند؟

چشم ها برجسته ترین اعضای صورت هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند و از حساس ترین اعضای صورت هستند که پوست اطراف آنها بسیار ظریف است. همین ویژگی باعث می شود که در برابر اثرات پیری و به خصوص قرار گرفتن طولانی مدت در برابر عناصر خشن محیطی مانند آلودگی هوا، اشعه های مضر آفتاب، ضربات فیزیکی و … آسیب پذیرتر باشند. افتادگی پلک، پف های خفیف تا شدید پلکی، کبودی پلک و انباشت سلول های چربی در پلک ها از جمله مشکلات و ناهنجاری های زیبایی چشم بوده که در هر سنی ایجاد گردیده و علاوه بر تأثیر روانی و نامطلوب بر زیبایی اشخاص، تأثیر فراوانی بر میزان بینایی افراد مبتلا خواهند داشت. بلفاروپلاستي یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی دور چشم یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در عمل بلفاروپلاستی، برش دقیقاً بر روی خط طبیعی پلک بوده و بخیه ها ریز و ظریف هستند؛ بنابراین امکان این که بخیه مشاهده شود، بسیار کم است. عضلات و بافت های اضافی در عمل بلفاروپلاستی با استفاده از سوزن های بسیار نازکی استخراج می شوند. در برخی از مواقع در زمان عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، برشی ایجاد نمی شود و نیازی به بخیه هم نیست؛ بنابراین هیچ جای زخم و بخیه ای باقی نمی ماند. در نهایت، اگر به توصیه های عملی که در دوره پس از عمل برای بهبود و مراقبت از جای زخم توسط جراح مشخص شده است، توجه کنید هیچ جای بخیه‌ای باقی نخواهد ماند. طول درمان و برطرف شدن جای بخیه های پشت پلک عموماً بین 3 الی 4 ماه می باشد.

کاربردهای بلفاروپلاستی

نحوه انجام بلفاروپلاستی

این جراحی به ‌صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به هیچ بستری در آن وجود ندارد. این جراحی تا حدی در بسیاری موارد نیاز به هیچ بیهوشی ندارد مگر در برخی افراد که به درخواست خود و تحت نظر پزشک بیهوشی، از این شرایط استفاده می‌کنند. برای انجام عمل بلفاروپلاستی، پزشک، برشی در بالای پلک ایجاد می‌کند و پوست اضافه و چربی را برمی‌دارند. در این پروسه گاهی ماهیچه‌ها نیز تقویت می‌شوند. بلفاروپلاستی پلک پایین نیز، به‌وسیله برش کوچک انجام می‌شود. در بلفاروپلاستی پلک پایین، معمولاً یک برش زیر پلک ایجاد می‌شود که گاهی داخل پلک و زیر مژه قرار دارد و گاهی نیز در ناحیه زیر چشم است. بعد از این اقدام، پوست اضافی و چربی خارج می‌شود و پلک در محل موردنظر خود فیکس می‌شود. این تمام رویدادی است که برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین انجام می‌شود.

جای عمل بلفاروپلاستی

آمادگی قبل از بلفاروپلاستی

بعضی از مراحلی که باید قبل از جراحی دنبال کنید شامل موارد زیر می باشند:

اقدامات پس از بلفاروپلاستی

  1. استفاده از کمپرس سرد جهت کاهش تورم و کبودی
  2. استفاده از قطره چشم به منظور کاهش خشکی چشم
  3. دوری از فعالیت‌هایی که باعث خشکی چشم می‌شوند به مدت یک هفته تا ۱۰ روز.
  4. استفاده از عینک‌های آفتابی در سه هفته اول پس از جراحی لازم است.
  5. از بلند کردن وسایل سنگین بپرهیزید.
  6. بهتر است تا سه هفته پس از جراحی از ورزش کردن حرفه‌ای خودداری کنید.

عوارض بلفاروپلاستی

هر نوع عمل جراحی اعم از عمل های زیبایی و درمانی، ریسک فاکتورهای مختص به خود را دارند. یکی از پارامترهای بسیار مؤثر برای جلوگیری از عارضه های نامطلوب جراحی زیبایی پلک، انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی می باشد. با این حال برخی از عوارض خفیف و موقت ممکن است بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی شامل حال بیمار شوند. از جمله عوارض ناگوار عمل زیبایی پلک می توان به مواردی نظیر:

چه عواملی باعث می شوند که بعد از بلفاروپلاستی جای بخیه باقی بماند؟

در صورتی که عمل بلفاروپلاستی به درستی انجام شود، یک خط ظریف از محل برش جراحی باقی خواهد ماند. البته عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث باقی ماندن جای بخیه در پلک‌ها شود. برخی از این عوامل عبارتند از:

روشهای جلوگیری از ایجاد جای عمل بلفاروپلاستی

جای زخم، روش طبیعی بدن برای التیام زخم است. با اینکه جای بخیه عمل پلک به شکل تقریباً غیرقابل توجهی بهبود می یابد؛ اما برش ها ممکن است یک سال طول بکشد تا محو شوند. در بیشتر موارد، برش‌ها با کبودی و تورمی که دارند ممکن است تا حدود شش هفته پس از جراحی بدترین ظاهر خود را داشته باشند. در اینجا چند نکته آسان برای درمان اسکار بلفاروپلاستی وجود دارد:

  1. شب بعد از عمل بلفاروپلاستی از کمپرس یخ روی چشم خود استفاده کنید.
  2. از قطره ها یا پمادهای تجویز شده چشمی استفاده کنید.
  3. برای چند روز با سر بالا نگه داشته، بخوابید.
  4. برای محافظت از پوست پلک خود در برابر آفتاب و باد از عینک آفتابی تیره استفاده کنید.
  5. در صورت نیاز، از مسکن های بدون تجویز نسخه برای کنترل درد استفاده کنید.
  6. جای بخیه عمل پلک را با کرم ترمیم کننده یا ویتامین E حداقل به مدت 10 تا 14 روز به آرامی ماساژ دهید. هر دو درمان موضعی، آبرسانی پوست را افزایش می دهد و جای زخم را کاهش می دهند.
  7. به مدت یک هفته از کار سنگین و ورزش خودداری کنید.
  8. سیگار کشیدن باعث کم آبی پوست شده و خطر ایجاد جای زخم را افزایش می دهد.
  9. برای حدود دو هفته از لنز استفاده نکنید.

از بین بردن جای بخیه عمل پلک

برای از بین بردن جای بخیه عمل پلک میتوان از روشهای زیر استفاده نمود:

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

لیزر جای بخیه بلفاروپلاستی

یکی از روشهای مدرن و کارآمد برای از بین بردن جای بخیه پلک، استفاده از لیزر است. لیزر، تابشی پر انرژی است که سلولها را تحریک کند تا پروتئینهایی خاص را بیشتر تولید کنند. برای مثال اگر پروتئینی به نام فاکتور رشد توسط سلولها بیشتر تولید شود میتواند منجر به بهبود رشد سلولی در جای بخیه شده و جای بخیه را کاهش دهد و ظاهری زیباتر ایجاد کند. از همین مسئله برای از بین بردن جای بخیه پلک با لیزر استفاده میشود و با استفاده از تابش لیزر که توسط یک متخصص صورت میگیرد میتوان ظاهری زیباتر ایجاد نمود.

پماد برای از بین بردن جای بخیه پلک

پس از اتمام جراحی پلک ممکن است پزشک پمادهایی را تجویز کند که به صورت موضعی بر روی جای بخیه پلک استفاده میشوند. این مسئله میتواند منجر به از بین رفتن جای بخیه شود. نکته قابل ذکر در مورد پمادها این است که باید برای مدت طولانی تری نسبت به سایر روشها مانند لیزر و میکرونیدلینگ و ... استفاده شود تا تأثیر قابل ملاحظه ای ایجاد کند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آجرلو [ 1402-08-07 ]
سلام حدود۷ماه پیش پلک بالاوپایین وجراحی کردم بعد این 7 ماه دکترم میگه لیزرکن تا خط بخیه بره، اگرنرفت چکارکنم چندبار نیازه اونم مراقبت داره ممنون

خدیجه طالبی [ 1402-06-26 ]
سلام من خانومی ۴۲ساله هستم دو سال پیش عمل بلفاروپلاستی انجام دادم اما گوشه چشمام جای بخیه مونده ویک برجستگی سفید گوشه چشمام هست که خیلی اذیتم میکنه اگه ممکنه کمکم کنید که من چجوری اونو از بین ببرم ممنون

شیما [ 1402-06-05 ]
مادر من 63 سالشه میتونن بلفاروپلاستی انجام بدند ..دیابت نوع 2 دارن؟

داریان [ 1402-06-05 ]
من پیش آقای دکتر بلفاروپلاستی انجام دادم حالت چشم هام خیلی خوب شده اصلا تا به تا نیست راضی ام .

صباحی [ 1402-06-05 ]
من حدود ۵ ماه از زمان بلفاروپلاستی پلک بالام میگذره اما هنوز خیلی قرمزه و رد بخیه مونده آقای دکتر میشه از لیزر pdl یا co2 برای جای بخیه پلک استفاده کرد ؟

بیگی [ 1402-06-05 ]
سلا من ۱۱ ماه پیش عمل پلک انجام دادم رد بخیه ناجور سفید مونده گوشه هاشم برجسته مدام مجبورم میکاپای غلیظ خط چشمای دنباله دار بشم چشممو ک میبندم بازم مشخصه دکتر میشه کمکم کنید

کامرانی [ 1402-06-05 ]
آقای دکتر من جای دیگه انجام دادم میشه یه نوبت بدید من جای بخیه ها پشت پلکم مونده دارم اذیت میشم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟لک سفید روی آلت تناسلی نشانه چیست؟

مهمترین علل ایجاد لک سفید ناحیه تناسلی، پیسی یا ویتیلیگو است. بیماری ویتیلیگو هنگامی ایجاد می شود که سلول های پوست، دیگر ملانین، رنگدانه ای که رنگ طبیعی پوست را ایجاد می کند، تولید نکنند. ویتیلیگو به طور معمول مناطقی مانند آرنج و زانو را تحت تأثیر قرار می دهد اما ممکن است در هر نقطه از بدن ایجاد شود ... ادامه مطلب

رفع تورم و نحوی شستشو و آریش بعد از مزوتراپی زیر چشمرفع تورم و نحوی شستشو و آریش بعد از مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی بعنوان یک روش جوانسازی پوست در پزشکی زیبایی شناخته میشود که در طی آن، با استفاده از تزریق محلولی که حاوی ترکیبی از ویتامین ها، آنزیم ها، مواد ... ادامه مطلب

تفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی دو روشی هستند که برای جراحی زیبایی چشم‌ به کار گرفته می شوند.تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی به دلیل دو سبک متفاوت آنهاست. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین