منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی پلک / تفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

تفاوتها و روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

چشم‌ها می‌توانند روی جوانی و زیبایی فرد تأثیر زیادی داشته باشند. از طرفی با افزایش سن و قرار گرفتن در بین عوامل محیطی و ... می‌توانند به روند پیری چشم و افتادگی چشم‌ها منجر شوند. این تغییرات می‌توانند چهره شاد و جوان فرد را تحت تأثیر قرار دهند و آن را همواره خسته و پیر نشان دهند. به همین دلیل، پزشکان با پیشرفت علم به روش‌هایی برای جراحی چشم از جمله بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی رسیدند. تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی به دلیل دو سبک متفاوتی که این دو جراحی با یکدیگر دارند، قابل بحث خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع هر دوی این جراحی‌ها برای اهداف زیبایی چشم‌ها انجام می‌شوند؛ اما دارای تفاوت‌های مهمی هستند و نتایج مختلفی روی زیبایی چشم دارند. در جراحی کانتوپلاستی جراح با سفت‌کردن عضلات یا رباط‌های اطراف چشم، افتادگی گوشه خارجی چشم را رفع می‌کند. این شیوه جراحی بیشتر جنبه زیبایی دارد و با استفاده از آن چشم‌ها کشیده و درشت می‌شوند. این جراحی که تحت عنوان عمل چشم گربه‌ای نیز شناخته می‌شود، به گوشه بیرونی چشم تغییر حالت می‌دهد.

این در حالی است که در بلفاروپلاستی پزشک با تمرکز بر روی پلک‌ها، افتادگی آنها را برطرف می‌کند. در این جراحی پوست اضافی برداشته شده و رباط های و ماهیچه های اطراف پلک ها سفت می شود تا چهره ای زیباتر به شما هدیه دهد و عملکرد پلک با کاهش پف یا افتادگی پوست پلک و اطراف ناحیه چشم را بهبود بخشد.

کانتوپلاستی چشم چیست؟

کانتوپلاستی یک عمل زیبایی پلک به شمار می‌رود که هدف آن اصلاح افتادگی لبه خارجی چشم است. زاویه بیرونی چشم که کانتوس جانبی نامیده می‌شود، به تعیین شکل چشم شما کمک می‌کند. اگر به سمت پایین کج شده باشد، خواب‌آلود و خسته به نظر می‌رسید. همچنین این امر باعث می‌شود چشمان شما کوچک هم به نظر برسند. از طرف دیگر اگر لبه پلک بیش ‌از‌ حد به سمت بیرون متمایل باشد، مانند چشم‌های ساکنان آسیای شرقی، می‌تواند چشمان را باریک نشان دهد. جراحان زیبایی از تکنیک کانتوپلاستی برای اصلاح این مشکل استفاده می‌کنند و تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی در همین نقطه مشخص می‌شود.

بلفاروپلاستی چیست؟

با افزایش سن، عضلات حمایت ‌کننده پلک‌ها ضعیف‌تر شده و برای همین پوست و چربی بیشتری می‌تواند در بالا یا زیر پلک شما جمع شود. این امر باعث افتادگی ابروها، افتادگی پلک‌های فوقانی و پف زیر چشم خواهد شد. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود. در واقع هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه چشم می باشد.

کاربرد کانتوپلاستی

روش انجام کانتوپلاستی

این عمل یک جراحی سرپایی است که معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌گردد و حدود یک تا سه ساعت یا بیشتر طول می‌کشد. بسته به بیمار و نظر پزشک ممکن است این جراحی تحت بیهوشی عمومی نیز انجام شود. در این روش ابتدا برش کوچکی زیر و خارج گوشه‌ی بیرونی چشم می‌شود. از طریق این برش اتصالات گوشه‌ی بیرونی چشم به ‌صورت کامل تا ناقص جدا می‌شود. به این اتصالات تاندون کانتال جانبی گفته می‌شود. جراح تاندون را در محل جدیدی که معمولاً بالاتر است مجدداً وصل می‌نماید. پس از اتمام جراحی و بخیه زدن برش‌ها، پانسمان مختصری گذاشته می‌شود تا از عفونت محافظت کند و تورم را نیز کاهش دهد.

روشهای انجام کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

اقدامات قبل از کانتوپلاستی

  1. در جلسه مشاوره با پزشک خود، او را از داروهایی که مصرف می‌کنید، مطلع نمایید.
  2. از مصرف هر دارویی قبل از عمل که خون شما را رقیق می‌کند، خودداری کنید. این داروها شامل مسکن‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن و مکمل‌های دارویی می‌شود.
  3. چهار هفته قبل از عمل از لنز استفاده نکنید.
  4. از هیچ درمان موضعی روی صورت خود استفاده نکنید، ازجمله روز قبل از جراحی.
  5. قبل از جراحی، اطراف چشم خود را کاملاً بشویید و آرایش چشم نداشته باشید.
  6. عصر قبل از جراحی یک وعده غذایی سبک میل کنید.
  7. بعد از نیمه‌شب قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید.
  8. چند روز قبل و بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.

مراقبت های بعد از کانتوپلاستی

مدت ماندگاری کانتوپلاستی

به طور معمول نتیجه این جراحی به مدت ۱۰ سال یا بیشتر با رعایت مراقبت های بعد از جراحی ماندگاری خواهد داشت؛ اما عواملی مانند پیری پوست ، جاذبه زمین و گذشت زمان منجر به ایجاد تغییراتی در چشم ها خواهد شد.

عوارض کانتوپلاستی

هزینه کانتوپلاستی

هزینه کانتوپلاستی به جراح و مکانی که این عمل زیبایی در آن انجام می شود، بیهوشی، امکانات اتاق عمل یا سایر هزینه ‌های مرتبط هم می ‌شود.

کاربرد بلفاروپلاستی

نحوه انجام بلفاروپلاستی

در عمل بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند. در عمل جراحی پلک پایین، عمدتاً کیسه های چربی و پف آلودگی زیر چشم ها مورد عمل جراحی قرار می گیرد. برش ها بسته به شرایط از زیر مژه ها و قسمت بیرونی و یا از داخل پلک ایجاد می شوند.

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی

  1. قبل از جراحی پلک، ابتدا متخصص با ارزیابی کامل سابقه بیمار و بررسی علائمی همچون خشکی چشم، عفونت چشم و… شرایط بیمار را برای جراحی تعیین می کند.
  2. بعضی از پزشکان توصیه می کنند تا قبل از جراحی حتماً ناشتا باشید.
  3. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از جراحی آن را قطع کنید.
  4. از مصرف سیگار یا الکل قبل از جراحی به شدت اجتناب کنید.
  5. هیچ دارویی را قبل از جراحی بدون تجویز پزشک مصرف نکنید؛ چرا که بر روی روند جراحی تأثیر می گذارد.

مراقبت بعد از بلفاروپلاستی

مدت ماندگاری بلفاروپلاستی

با بلفاروپلاستی، روند پیری و افتادگی پوست به کندی طی می‌شود؛ به همین دلیل تا مدت‌ها طول می‌کشد که پوست به حالت عادی خود برگشته و نتایج عمل از بین برود. می‌توان گفت که ماندگاری عمل بلفاروپلاستی، در حدود 10 سال است.

عوارض بلفاروپلاستی

از جمله عوارض و خطرات احتمالی این عمل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تاری دید بعد از بلفاروپلاستی
  2. آسیب دیدن قدرت بینایی و عصب چشم
  3. خونریزی بعد از عمل
  4. خارش و عفونت در ناحیه عمل
  5. واکنش به داروهای بی حسی
  6. نیاز به جراحی مجدد
  7. درد، سوزش، خارش و التهاب موقتی پس از عمل
  8. ناهماهنگی در طول پلک‌ها
  9. باقی ماندن جای زخم و اسکار پوستی

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه جراحی زیبایی پلک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه شامل مواردی مانند مهارت و تجربه پزشک، میزان افتادگی پلک، میزان پیچیدگی جراحی، هزینه اتاق عمل و … می شود.

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

اگرچه هر دو جراحی بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی به منظور بهبود ظاهر چشم انجام می‌شوند؛ اما تفاوت‌های مهمی در زمینه‌های مختلف وجود دارد. این تفاوت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. هدف اصلی: بلفاروپلاستی برای بهبود مشکلات پوست و بافت چشم مانند چروک‌های پلکی و خارش پوست استفاده می‌شود. از سوی دیگر، کانتوپلاستی به منظور ایجاد تغییر در موقعیت و شکل گوشه چشم با هدف بهبود تناسب چشم انجام می‌شود.
  2. محل انجام: بلفاروپلاستی بیشتر بر روی پوست و بافت اطراف چشم انجام می‌شود، در حالی که کانتوپلاستی بر روی گوشه چشم تمرکز دارد.
  3. روش‌های جراحی: در بلفاروپلاستی، برش‌ها و بازسازی پوست و بافت‌های زیر چشم صورت می‌گیرد. در کانتوپلاستی، برش‌ها و بازسازی گوشه چشم برای تغییر شکل چشم انجام می‌شوند.
  4. نتایج: نتایج بلفاروپلاستی عموماً بهبود در ظاهر چشم و حذف چین و چروک‌های پلکی را نشان می‌دهد. در کانتوپلاستی، تغییر در موقعیت و شکل گوشه چشم به تناسب چشم و جذابیت صورت افزوده می‌شود.
  5. دوره نقاهت : بازیابی پس از بلفاروپلاستی معمولاً سریع‌تر است و بیمار معمولاً در عرض چند هفته به فعالیت‌های روزمره برمی‌گردد. از طرف دیگر، بازیابی پس از کانتوپلاستی ممکن است بیشتر زمان ببرد و نیاز به مراقبت و دستورات خاصی دارد.

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوستکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی پوست

دستگاه لیزر کیوسوئیچ یک دستگاه مخصوص است و باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند لک‌های قهوه‌ای پوستی که دارای عمق زیاد، کک و مک، خالکوبی یا تاتوی ابرو یا بدن و لکه های خورشیدی که بر اثر آفتاب به وجود آمده را از بین ببرد ... ادامه مطلب

علت ریزش مو و طاسی در زنان چیست؟علت ریزش مو و طاسی در زنان چیست؟

ریزش بیش از حد یا غیر طبیعی مو به عنوان آلوپسی شناخته می‌شود و انواع مختلفی دارد. آلوپسی آندروژنتیک شایع ترین علت ریزش مو در زنان است. از دیگر اختلالات می توان به آلوپسی آره آتا ، تلوژن افلوویوم ، آلوپسی سیکاتریکال و آلوپسی آسیب زا اشاره کرد ... ادامه مطلب

لیزر موهای زائد بدن و صورت آقایانلیزر موهای زائد بدن و صورت آقایان

در سال‌ های اخیر با پیشرفت علم و روی کار آمدن دستگاه‌ های پیشرفته لیزر موهای زائد مردان مورد توجه بسیاری از اشخاص واقع شده است. به کمک این روش مردان میتوانند برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین