منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
لیزر اندولیفت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / خارش نوروپاتیک یا خارش عصبی چیست و چگونه درمان میشود؟

خارش نوروپاتیک یا خارش عصبی چیست و چگونه درمان میشود؟

خارش نوروپاتیک یا همان خارش عصبی، خارشی است که ناشی از آسیب سیستم عصبی به جای مشکلات پوستی است. خارش یک احساس طبیعی است که هر از گاهی تجربه می شود. با این حال، زمانی که خارش ناشی از آسیب سیستم عصبی باشد، پزشکان آن را خارش نوروپاتیک می نامند. خارش نوروپاتیک می تواند متفاوت از یک احساس خارش طبیعی باشد و به دلایل مختلفی از جمله سکته مغزی رخ دهد. خارش نوروپاتیک زمانی اتفاق می افتد که به سیستم عصبی آسیب وارد شود. خاراندن ممکن است باعث تسکین این نوع خارش نشود.در ادامه روشهای درمانی این بیماری بیان میشود.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوست و مو ، می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

علت خارش نوروپاتیک یا خارش عصبی

درک بسیار کمی از مکانیسم‌های بدن که باعث ایجاد احساس خارش می‌شود وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ضایعات در سیستم عصبی که به نورون‌های مرتبط با خارش آسیب می‌رسانند ممکن است باعث خارش عصبی شوند. شرایط و بیماری‌هایی که ممکن است باعث خارش عصبی شوند عبارتند از:

خارش نوروپاتیک

علائم خارش عصبی

خارش عصبی ممکن است احساس خارش یا احساس سوزن سوزن شدن ایجاد کند. همچنین ممکن است بسیار شدید باشد. خارش شدید ممکن است احساسات زیر را نیز ایجاد کند:

برخی از افراد مبتلا به خارش عصبی ممکن است علائم دیگری مانند موارد اشاره شده در زیر را نیز داشته باشند:

تشخیص خارش عصبی

این امکان وجود دارد که در ابتدا تصور کنند که مشکل مربوط به پوست است. با این حال، پزشک می‌تواند هر گونه علت پوستی خارش را رد کند. پزشکان معمولاً برای افرادی که با خارش مراجعه می‌کنند درمان‌های موضعی تجویز می‌کنند. زمانی که این درمان‌ها جواب نمی‌دهند، ممکن است به خارش عصبی مشکوک شوند. با این حال، یافتن علت دقیق ممکن است سخت باشد. اگر درمان‌های سنتی ضد خارش مؤثر نبود، افراد باید با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنند. پزشکان ممکن است بیوپسی پوست را برای بررسی خارش عصبی انجام دهند.

درمان خارش نوروپاتیک یا خارش عصبی

درمان‌ها معمولاً شامل بی‌حس‌کننده‌های موضعی یا موانع فیزیکی برای جلوگیری از خاراندن می‌شوند؛ زیرا خاراندن بیش از حد یا شدید می‌تواند باعث ضایعات دردناک یا سایر آسیب‌های غیرعمدی به خود شود. سایر درمان ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سایر مداخلات رفتاری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

زمان مراجعه به پزشک

در صورتیکه خارش پوست شما بیش از ۲ هفته طول بکشد و باوجود درمان‌هایی که برای آن در نظر گرفته‌اید بهبود پیدا نکرده‌است، باید به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا در این مواقع خارش پوست جدی است و می‌تواند مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند.

آدرس اینستاگرام دکتر واعظ

عوارض خارش نوروپاتیک یا خارش عصبی

اگر خارش به صورت طولانی و مزمن (بیش تر از ۶ هفته) شود می‌تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد و موجب اختلال خواب، اضطراب و افسردگی شود. خارش شدید و خاراندن پوست می‌تواند التهاب پوست شما را افزایش دهد و حتی منجر به آسیب پوست و عفونت و زخم شدن پوست شود.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :احمد محمود پور [ 1402-09-19 ]
باسلام مدت طولانی است که فقط موقع نشستن مخصوصا در نشستن های طولانی دست چپم خارش دارد لطف کنید راهنمایی بفرمایید

وحید [ 1402-08-09 ]
سلام ۱٫۵ ماه پیش تصادف کردم الان بدنم یه هفته است که خارش شدید پیداکرده میشه علت ضایعه نخاعی باشه

ناهید کریمی [ 1402-07-17 ]
من یک ماهی است درگیر خارش بدن هستم دست و پا و باسن جاهای دیگه کمتر میدونم گال نیست کم خونی .نیستند چرب و صفرا نیست چون ازمایش دادم قند من ناشتا صدوبیست بوده خیلی دکتر رفتم فایده نداره چیکار کنم

فرزین [ 1401-11-12 ]
درود لطفا کامل راهنمایی کنید من وقتی گرمم میشه یا کنار بخاری میشینم یا افتاب بم میخوره خارش شدید میگیرم خیلی درد ناکه انگار گزنه زدن بهم قند هم ندارم دارم دیوانه میشم سری میرم بیرون یا اب سرد به خودم میزنم خوب میشه دلیلش چیه؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟دلیل پوسته ریزی سر نوزاد چیست؟

اگزما (درماتیت آتوپیک) عارضه ای است که باعث قرمزی، خارش و التهاب پوست می شود.اگزما می تواند آلرژی های شدیدتری ایجاد کند، زیرا سیستم ایمنی را ضعیف می کند، می تواند تاول ایجاد کند و موانع پوستی را که از بیماری های پوستی محافظت می کند، می شکند. ... ادامه مطلب

لیزر هلیوس؛ کاربردها، مزایا و مراقبتهالیزر هلیوس؛ کاربردها، مزایا و مراقبتها

لیزر درمانی هلیوس روشی موثر برای بهبود تن و بافت پوست، حذف خالکوبی و درمان رگ های عنکبوتی برای به حداقل رساندن یا حتی از بین بردن ظاهر آن ها است ... ادامه مطلب

درمان ریزش سکه ای ریش اقایاندرمان ریزش سکه ای ریش اقایان

آلوپسی باربا را می توان با عنوان ریزش موی ریش در مردان توصیف کرد. ریزش سکه ای ریش مردان، یک بیماری خود ایمنی است که سبب ریزش مو در برخی نواحی کوچک از ریش می شود. ظاهر این بیماری برای مردان ناراحت کننده بوده و می تواند اعتماد به نفس آنها را تحت تأثیر قرار دهد. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین