منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
جراحی زیبایی پلک
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / انواع ریزش موی زنان

انواع ریزش موی زنان

بالغ بر 50-40 درصد زنان زیر 40 سال درگیر مشکل ریزش مو می باشند. طبق یک مقاله اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، متوسط سن ابتلا به ریزش مو در زنان ، 30 سالگی است. مو برای اکثر زنان یکی از بزرگترین ویژگی های تعریف کننده آنها از نظر زیبایی ظاهری می باشد ، بنابرین ریزش مو باعث وحشت در زنان می شود. قبلا برای بیشتر زنان ریزش مو به دورۀ یائسگی یا پس از یائسگی محدود می شد. بنابرین اگر شما کسی را می شناسید که با چنین مشکلی روبه روست یا اگر موهای خودتان شروع به ریختن کرده است ، با این اوصاف بهتر است به دنبال مشاوره تخصصی باشید.

درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ریزش موی زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص می‌شود که فرد به طور غیرمنتظره‌ای ، مقدار زیادی مو از دست می‌دهد. به طور طبیعی همه‌ی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهیم ، ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی رشد مو است ؛ موهای قدیمی می‌ریزند تا جا برای موهای جدیدتر باز شود. وقتی تعادل بین رشد موهای جدید و ریزش موهای قدیمی به هم می‌خورد ، با مشکل ریزش مو یا طاسی مواجه می‌شویم. به ریزش موی بیش از حد در علم پزشکی، آلوپسی یا طاسی گفته می‌شود.

چرخه‌ی رشد موهای بدن و سر به طور طبیعی سه مرحله دارد:

  1. مرحله‌ی آناژن (فاز رشد) : این مرحله بین ۲ تا ۸ سال طول می‌کشد. به طور طبیعی ۸۵ تا ۹۰ درصد از موهای سر ما در این مرحله هستند.
  2. مرحله‌ی کاتاژن (فاز گذرا): این مرحله ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد و در آن فولیکول‌ها تحلیل می‌روند.
  3. مرحله‌ی تلوژن (فاز استراحت): این مرحله ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد و در انتهای آن مو می‌ریزد.
ریزش موی زنان

علل ریزش مو در زنان

اگرچه دلایل ریزش مو با الگوی زنانه کاملاً مشخص نیست، گمان می‌شود سابقه خانوادگی، تغییر سطح هورمون‌های مردانه (آندروژن) و بالا رفتن سن در ریزش موی بانوان نقش داشته باشد. پنج دلیل احتمالی ریزش مو در زنان به شرح زیر است:

یائسگی

نزدیک به 50 درصد بانوان با نزدیک شدن به سن 50 سالگی با مشکل کم پشت شدن یا ریزش مو مواجه می‌شوند. چراکه هورمون‌ها تا به این سن به رشد مو کمک می‌کردند ، اما ریزش مو با عبور از 50 سالگی و کاهش استروژن شروع می‌شود.

بیماری

ناراحتی تیروئید ، دیابت ، لوپوس یا کم خونی از جمله بیماری هایی به شمار می‌آیند که ابتلا به آنها ریزش ناگهانی مو را در پی دارد و ریزش مو غالباً نخستین نشانه بیماری است. عفونت قارچی ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و بعضی از درمان‌های سرطان نیز منجر به ریزش مو می‌شود.

استرس یا تروما

گاهی اوقات پس از پشت سر گذاشتن رویدادها و حوادث ناراحت کننده و تنش‌زا، مانند طلاق یا فوت نزدیکان با ریزش شدید مو مواجه می‌شویم. در این حالت اگر بر استرس غلبه کنیم یا منبع استرس برطرف شود ، ریزش مو موقتی و طبیعی خواهد بود.

رژیم غذایی و سوء تغذیه

یکی از عواقب مستقیم نداشتن تغذیه مناسب ، ریزش مو است. بدن برای تامین مواد ضروری اندام‌های حیاتی مانند قلب و مغز از ذخیره مواد مغذی استفاده می‌کند و سهم موها با توجه به کمبود مواد مغذی موجود کاهش می‌یابد. کمبود آهن ، پروتئین ، ویتامین D و کلسیم به ریزش مو می‌انجامد.

مراقبت نکردن از مو

اگر سال‌ها است که موها را محکم می‌کشید و پشت سر دم اسبی می‌بندید یا به بافت آفریقایی علاقه دارید ، نباید از ریزش موی خود تعجب کنید. مو پس از تحمل فشار شدید در نهایت دچار ریزشی موسوم به آلوپسی کششی می‌شود. بنابراین در کنار صاف کردن‌ها و فر کردن‌های مکرر مو با اتو حتماً از نرم کننده‌ها و فراورده‌های مخصوص مراقبت از مو هم استفاده کنید.

چه بانوانی دچار ریزش مو می‌شوند ؟

هر دختر یا خانمی ممکن است دچار ریزش شود؛ اما این مشکل در افراد زیر شایع‌تر است:

درمان ریزش مو در زنان

مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن میکرو تزریق‌های متعدد انجام می‌شود. ماده مفید مستقیماً زیر پوست تزریق می‌شود. مزیت اصلی مزوتراپی این است که دارو مستقیماً در ناحیه مورد نظر وارد می‌شود، بدون این که وارد دیگر بخش‌های بدن شود و از مقدار آن کاسته شود. مزوتراپی کاردبردهای متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به درمان ریزش مو، رفع سلولیت، از بین بردن غبغب، لاغری موضعی و درخشان کردن پوست اشاره کرد. مزوتراپی عملی بدون درد است که هیچ عارضه خاصی ندارد.

پی آر پی (PRP)

پی آر پی ( درمان با پلاسمای سرشار از پلاکت ) با تحریک پوست، فولیکول‌های مو و پوست سر ، سطح طاسی یا کم پشتی غیرفعال را بار دیگر پرپشت می‌کند. پزشک ابتدا مقدار اندکی از خون بیمار را می‌گیرد و آن را برای آماده سازی و جدا شدن پلاکت‌ها در سانتریفیوژ قرار می‌دهد. در انتها پلاسمای سرشار از پلاکت در نقاط معین تزریق می‌شود.

لیزر تراپی

لیزرتراپی عملی ایمن، شناخته شده و موثر برای ریزش مو است که روند ریزش مو را متوقف و حتی معکوس می‌کند.
لیزر به دلایل متعدد درمانی ایده‌آل برای ریزش موی بانوان محسوب می‌شود. این عمل بدون درد و سریع در کنار دیگر درمان‌ها مانع ریزش مو می‌شود و حتی بعضی فولیکول‌های موی غیرفعال را به چرخه رشد سالم برمی‌گرداند. پیش‌آگهی لیزر درمانی برای بانوان با موی کم پشت مثبت و نویدبخش است و موها به مرور زمان پرپشت می‌شود.

صفحه اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

درمان دارویی ریزش مو

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل 2 % و 5 % را می‌توان بدون نسخه به دو صورت محلول یا فوم موضعی از داروخانه تهیه کرد. ماینوکسیدیل 2 % برای درمان ریزش موی بانوان توصیه می‌شود.

فیناستراید

موضوع تاثیرگذاری استفاده از فیناستراید در درمان ریزش موی زنان همچنان در حال بررسی است، البته نتایج پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده است، بیانگر مفید بودن این دارو است. پزشک با توجه به شرایط بیمار ، دیگر داروهای مصرفی وی ، سن و بیماری‌های فعلی فیناستراید یا داروی مشابه دیگری را تجویز می‌کند.

ویتامین‌ها و مواد مغذی

همشهریان گرامی، برای داشتن چهره‌ای زیبا و جوان می‌توانید بهترین تزریق ژل گونه در اصفهان را با مراجعه به کلینک‌های پوست، مو و زیبایی، زیر نظر متخصصین پوست فعال در این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الناز [ 1400-09-12 ]
خیلی مقالتون خوب بود من ریزش مو داشتم از طب گیاهی دکتر حکمت محلول با ضمانت ریزش موشونو خریدم تو ده روز کلا ریزش موم قطع شد خیلی خوب بود.

محدثه جعفری [ 1400-07-17 ]
سلام وقت بخیر من چند وقته از داروبوم قرص هیرویت گرفتم. چند جا خوندم که این محصول کیفیت سابق رو نداره. میخام بدونم الان برای جلوگیری از ریزش موهام چیکار کنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان و رفع چروکهای دور دهان با تزریق بوتاکسدرمان و رفع چروکهای دور دهان با تزریق بوتاکس

بوتاکس که از سم بوتولینوم به دست می آید، درمان غیر جراحی است که در دوز بسیار پایین و با هدف رفع خط خنده، به نواحی اطراف لب تزریق می شود. با تزریق بوتاکس به اطراف لب، عضلات این ناحیه به مرور ضعیف می شوند و حرکتی نخواهند داشت، به همین خاطر، شاهد برطرف شدن خط خنده به خصوص هنگام خندیدن خواهیم بود. ... ادامه مطلب

آیا زگیل تناسلی به طور قطعی درمان می شود؟آیا زگیل تناسلی به طور قطعی درمان می شود؟

زگیل های تناسلی در اثر ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) ایجاد می شوند. زگیل های تناسلی قابل درمان هستند ، اما می توانند برگشت پذیر باشند و هرگز نمی‌توان گفت؛ این بیماری با روشهای درمانی به کلی از بین خواهد رفت ... ادامه مطلب

گرانولوم چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟گرانولوم چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

گرانولوم نوعی بیماری پوستی است که اغلب شامل ضایعاتی برآمده به رنگ پوست و یا قرمز رنگ می‌ باشد که الگویی حلقه‌ ای را معمولاً روی دست‌ و پا ایجاد می‌ کند. گرانولوم ها زمانی تشکیل می شوند که سلول های ایمنی به هم چسبیده و گره های ریزی در محل عفونت یا التهاب ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین