منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / روش های پزشکی آبرسانی پوست

روش های پزشکی آبرسانی پوست

با گذشت سن از ۳۰ سالگی، پوست شروع به آسیب‌پذیر شدن و بروز چین چروک می‌کند که از این سن به بعد پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد. یکی از راه‌هایی که برای جلوگیری از بروز چین و چروک‌ها می‌توان انجام داد، آبرسانی به پوست و داشتن تغذیه سالم است. پوست بیرونی‌ترین اندام بدن است که نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایر اندام‌ها است و عدم توجه به این عضو باعث خشک شدن و آسیب پذیری بالای آن خواهد شد. آبرسانی به پوست یکی از راه‌هایی است که برای رفع خشکی پوست و محافظت از آن استفاده می‌کنند. در آبرسانی پوست، از راه بیرونی رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. با این روش رطوبت رسانی به سلول‌های لایه شاخی و تورژسانس افزایش یافته و سلول‌ها ورم کرده و در نهایت پوست شاداب‌تر مي‌شود.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.

عوامل کم آبی یا دی هیدرشن پوست

عوامل زیادی هستند که باعث دی هیدرشن یا کم آبی پوست می‌شوند. عواملی مانند:

 آبرسانی پوست

روش‌های خانگی آبرسانی پوست

روش‌های پزشکی آبرسانی پوست

اگرچه باید در خانه از پوست خود مراقبت کنید و توصیه‌های آبرسانی پوست را رعایت نمایید، روش‌های درمانی بسیار خوبی نیز وجود دارد که معمولاً در کلینیک زیبایی ارائه می‌شود و می‌تواند به طور قابل توجهی رطوبت پوست را تقویت کند:

۱- میکرودرم ابریژن

درمان میکرودرم ابریژن پوست را تمیز، لایه برداری و آبرسانی می‌کند. در این روش همچنین آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست تأمین می‌شود تا پوست درخشان و سالم‌تر شود. این ماده برای به حداقل رساندن خطوط ریز و چین‌وچروک، بهبود رنگ و بافت پوست و نیز کاهش لکه‌های تیره کاربرد دارد.

۳- فیشیال

فیشیال یا پاکسازی پوست صورت برای کسانی که پوست متراکم، کم آب و منافذ باز دارند یا کسانی که می‌خواهند پوستی نرم‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشد، مناسب است. این نوع پاکسازی با آنچه که در آرایشگاه‌ها به عنوان پاکسازی پوست انجام می‌شود متفاوت است.

۳- اسکین بوستر

اسکین بوستر ها نوعی مزوژل هستند که به پوست صورت تزریق می‌شوند. اگر به دنبال سطح بالایی از آبرسانی پوست هستید، این روش می‌تواند به‌طور مؤثری نیاز شما را برآورده کند. اسکین بوسترها نوعی پرکننده پوستی هستند که به جای لیفت صورت یا افزایش حجم پوست، کیفیت پوست را از درون بازیابی می‌کنند. موارد مورد استفاده در این روش از اسید هیالورونیک آزاد کننده تشکیل شده‌اند که باعث آبرسانی پوست و حفظ ظاهر تازه، محکم و سالمی پوست می‌شوند.

4-هیدرودرمی

در هیدرودرمی توسط دستگاه، آب و اکسیژن پر فشار به پوست پاشیده شده و موجب لایه برداری پوست و آبرسانی به قسمت‌های زیرین پوست می‌شود. این دستگاه با فشار خود توانایی این را دارد که سلول‌های مرده و مواد کثیف و آلوده‌ی پوست را بشوید و پوست را تمیز کند. همچنین این دستگاه با استفاده از مکنده‌ی خلأ خود، باعث می‌شود تا پوست تحریک شده و شروع به خون‌رسانی کند در این حالت شما بعد از انجام آبرسانی به پوست خود شاهد پوستی نرم، لطیف و شفاف خواهید بود.

فواید آبرسانی به پوست

مهم‌ترین فایده‌ی آبرسانی به پوست افزایش خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست است که باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک‌های ریز پوست می‌شود. همچنین آبرسانی به پوست باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی پوست شده و با افزایش رطوبت مانع ایجاد جوش و آکنه می‌شود. آبرسانی به پوست، باعث شفافیت و شادابی آن شده و تیرگی‌های پوست را محو می‌کند. پوست آبدار هیچ‌وقت دچار خشکی و اگزمای پوستی نمی‌شود. لازم به ذکر است آبرسانی به پوست روند پیری آن را به تعویق انداخته و ظاهر پوست شما را جوان و شاداب می‌کند.
وقتی که پوست هیدراته و آبدار است به راحتی می‌تواند از طریق تعریق کافی با سموم و آلودگی‌های محیطی که وارد آن می‌شود مقابله نموده و مواد زائد را از خود دور سازد. یکی دیگر از فواید هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست که برای خانم‌ها بسیار حائز اهمیت است خوابیدن آرایش بر روی پوست است. میکاپ و آرایش بر روی پوست هیدراته و مرطوب پوشش بهتری داشته و ظاهر زیباتری دارد. به طوریکه منافذ پوست را به خوبی پوشانده و دیرتر کیفیت خود را از دست می‌دهد.

زمان انجام آبرسانی به پوست

زمان مناسب آبرسانی ۳۰سال به بالا است؛ به این دلیل که با افزایش سن، چروک پوست (به خصوص در پوست‌های خشک) بیشتر می‌شود. امروزه با به کار بردن شیوه‌هایی می‌توان با تزریق مواد جاذب آب، پوست را هیدراته کرد. رایج‌ترین شیوه، مزوتراپی هست که در آن هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتئین جاذب آب هست به پوست داده می‌شود تا کم بود آن را جبران کنیم. هیالورونیک اسید در پوست همه اشخاص وجود دارد؛ اما با افزایش سن مقدار آن کم می‌شود و از دلایل خشک‌تر شدن پوست، کم شدن آن است.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

زمان مراجعه به پزشک پوست

پوست کم آب معمولاً یک بیماری جدی پوستی نیست. سرم ها، کرم‌ها و لوسیون های آبرسانی پوست می‌توانند به شما در بهبود بافت پوست کمک کنند. اگر سلامت کلی پوست شما پس از تلاش برای آبرسانی پوست، بهبود پیدا نکرد و یا هریک از علائم زیر را تجربه کردید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید:

  1. پوسته‌های سفید روی پوست
  2. قرمزی پوست
  3. خارش پوست
  4. التهاب
  5. وجود پوسته خشک شده روی پوست

مزونیدلینگ ترکیبی از روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که یک متد بسیار خوب برای جوانسازی و سفت شدن پوست، رفع چروک های ظریف، بستن منافذ پوست، روشن شدن و شفافیت پوست و رفع اسکار آکنه می باشد. مزونیدلینگ در اصفهان توسط دکتر واعظ شوشتری با نتایج بسیار درخشان قابل انجام است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در ارتباط با این روش می‌باشید؛ با شماره 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :میتراکاشفی [ 1400-08-02 ]
سلام آقای دکتر دختر من بیست سالشه الان دوساله مشکلات پوستی پیدا کرده خشکی شدید منتهی به قرمزی وحارش بعد لگه های پوستی والان هم یک جوش باخارش تبدیل به لکه قرمز

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
همه چیز درباره اندولیفت صورت و نتایج آنهمه چیز درباره اندولیفت صورت و نتایج آن

یکی از روش های اندولیفت کردن که موجب جوانسازی میشود و موجب تحریک کردن بافت های عمقی و موجب کلاژن سازی و سفت کردن پوست و از افتادگی پوست جلوگیری می کند. ... ادامه مطلب

چه چیزی باعث آتروفی پوست سر میشود؟چه چیزی باعث آتروفی پوست سر میشود؟

آتروفی پوست میتواند لایه اپیدرم یا درم را درگیر کند، به صورت محدود یا منتشر یا به شکل نواری باشد. فرایندهای آتروفی پوست میتواند همزمان با کاهش متابولیسم در اثر افزایش سن، سوءهاضمه، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن، اختلالات گردش خون، تغییرات رشد بافت عصبی یا تغییرات التهاب شروع شود. ... ادامه مطلب

شادابی پوست با درماپنشادابی پوست با درماپن

روش درماپن، یکی از روش‏ها جهت لایه برداری و شادابی پوست است که در دوره کنونی برای درمان عارضه‏ های پوستی گوناگون از جمله لکه ‏ها، جای زخم، اسکارها و … استفاده می‏شود. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین