منو اصفهان - خیابان توحید میانی - قبل از چهارراه پلیس - مقابل اداره ثبت - ساختمان آریا - طبقه اول - ​91620100 - 031
اس وی اف ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / درمان ریزش مو به روش PRP

درمان ریزش مو به روش PRP

به لطف تکنولوژی جدید، برای داشتن موهایی پرپشت‌تر، الزاماً نیازی به قرار گرفتن زیر تیغ جراحی نیست. درمان ریزش مو به روش PRP یک درمان غیر جراحی جدید و هیجان‌انگیز است که در بسیاری از افراد سبب کاهش چشمگیر ریزش مو می‌شود. این روش به درمان پلاسمای غنی از پلاکت نیز شناخته می‌شود. امکان دارد، افراد به دلیل جدید بودن این روش در استفاده از آن اندکی تردید داشته باشند اما باید گفت که PRP از دهه‌ی 80 میلادی برای انواع مختلفی از درمان‌ها به کار گرفته‌شده است.

PRP در دهه‌ی 70 میلادی به وجود آمده و پس ‌ازآن، سال‌ها برای کاربردهای مختلف پزشکی به کار گرفته‌شده است. در این روش، همانند فرایند خون‌گیری برای آزمایش‌های آزمایشگاهی، از فرد، خون‌گرفته می‌شود. خون در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده‌شده تا گلبول‌های قرمز از پلاسمای آن جدا شوند. پلاسما بخشی از خون است که حاوی غلظت نسبتاً بالایی از پلاکت‌ها می‌باشد. پلاکت‌ها موادی در خون هستند که با فشرده شدن به یکدیگر و تشکیل لخته، خونریزی را متوقف می‌کنند.

پزشکان، پلاسمای حاوی پلاکت‌ها را جدا کرده، پلاکت‌ها را فعال کرده و به نواحی مورد نظر تزریق می‌کنند. چندین سال است که پزشکان جهت تحریک التیام زخم و بهبود ظاهر پوست از این روش استفاده می‌کنند. محققان به‌تازگی دریافته‌اند که PRP رشد موها را نیز می‌تواند تحریک کند. شواهد به‌دست‌آمده از مطالعات مختلف نیز بیان دارند که PRP روشی جدید و مؤثر برای درمان ریزش موها می‌باشد.
فاکتورهای رشد که از پلاکت‌های فعال‌شده، آزاد می‌شوند به‌صورت نظری می‌توانند رشد سلول‌های فولیکول مو را تحریک کنند.

این تحریک برای فولیکول موهای غیرفعال یا پیوند شده بسیار مناسب است. در یک مطالعه‌ی تصادفی و کنترل‌شده، افرادی که از ریزش موهای خود رنج می‌بردند تحت درمان PRP قرار گرفتند. در این مطالعه، افزایش در تعداد و تراکم موهای نواحی درمان شده مشاهده گردید؛ اما هیچ عارضه‌ی جانبی در حین درمان گزارش نشد.

درمان ریزش مو با روشهای مختلف و تجویز داروهای موثر، توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 91620100 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پی آر پی مو

مزایای درمان ریزش مو با پی آر پی

از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرایند تزریق PRP در سر

ابتدا نمونه‌ای از خون فرد گرفته می‌شود. مقدار این نمونه‌ی خون به محل تزریق PRP بستگی دارد. برای مثال، طبق یک منبع علمی معتبر، مقدار خون گرفته‌شده برای تزریق به پوست سر 20 میلی‌لیتر است. این مقدار، اندکی بیشتر از یک قاشق چای‌خوری است. خون گرفته شده در سانتریفیوژ قرار داده می‌شود. سانتریفیوژ، دستگاهی است که به سرعت چرخیده و محتویات خون را از یکدیگر جدا می‌کند. فرایند جداسازی محتویات خون در حدود 15 دقیقه به طول می‌انجامد. پلاسمای جداشده برای تزریق به ناحیه‌ی مورد نظر آماده می‌گردد. سپس پزشک PRP را به ناحیه‌ی موردنظر تزریق خواهد کرد. طبق گفته مرکز سلامت Emory معمولاً این فرایند در حدود یک ساعت طول می‌کشد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

افراد نامناسب جهت انجام PRP مو

با اینکه در بیماران واجد شرایط انجام PRP، عوارض جانبی جدی گزارش نشده اما درمان PRP برای همه‌ی افراد مناسب نیست. در صورت داشتن سابقه‌ی مصرف شدید الکل یا دارو و همچنین سابقه مصرف سیگار باید از انجام درمان PRP خودداری شود. علاوه بر آن، درصورتی‌که فرد به یکی از موارد زیر مبتلا باشد، این درمان برای او مناسب نخواهد بود:

عوارض PRP موی سر

از آنجایی که در روش PRP از خون خود فرد استفاده می‌شود، واکنشی به آن نخواهد داشت. مطالعات بیان دارند که PRP تأثیر مثبتی بر الگوی ریزش مو در زنان و مردان داشته و هیچ عارضه‌ی جانبی جدی از آن گزارش نشده است. امکان دارد فرد، مواردی همچون دردی خفیف، خونریزی نقطه‌ای و قرمزی پوست را در هنگام تزریق احساس کند. پزشکان اولین بار جهت کمک به التیام افرادی که تحت جراحی‌های فک و پلاستیک قرارگرفته بودند از PRP استفاده کردند.

همشهریان گرامی! برای بررسی علل و درمان مشکلات پوستی خود می‌توانید به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول
تلفن : 91620100 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرشته شفیعی [ 1400-10-09 ]
ریزش شدید مو نازک شدن مو قرمزی وخارش پوست سر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه جوشهای دوران بلوغ را از بین ببریم؟چگونه جوشهای دوران بلوغ را از بین ببریم؟

آکنه ولگاریس یا جوش های دوران بلوغ یک بیماری شایع است که بسیاری از نوجوانان با آن روبه‌ رو هستند. در دوران بلوغ، تغییراتی در تولید هورمون‌ های بدن رخ می‌ دهد. چنانچه میخواهید جوش های بلوغ را از بین ببرید تا اخر این مطلب با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

ژل آبرسان صورت چیست؟ژل آبرسان صورت چیست؟

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که توسط بدن تولید می شود که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌ کند. به این شکل، چروک های ظریف نیز گسترش پیدا نخواهند کر ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردنکاربرد تزریق فیلر در جوانسازی گردن

کلینیک‌های زیبایی مخصوصاً برای درمان خطوط افقی پوست، به دنبال روش‌های کمتر تهاجمی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که فیلرهای اسید هیالورونیک برای درمان خطوط گردن مناسب هستند. ... ادامه مطلب

در سال 1353 در اصفهان به دنیا آمدم. در سال 1371 با رتبۀ 123 کنکور تجربی در رشتۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شده و در سال 1378 با مدرک دکترای پزشکی فارغ‌التحصیل گردیدم.

در سال 81 با رتبۀ 17 کشوری در امتحان تخصص رشتۀ پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم. همزمان با این موفقیت در امتحان اعزام به خارج رشته تغذیه شرکت کردم و در این امتحان نیز موفق به کسب بورس خارج کشور شدم.

به دلیل علاقه زیاد به رشته پوست، در همین رشته ادامه تحصیل دادم. در سال 2004 میلادی و در حالی که دوره رزیدنتی را طی می‌کردم دوره‌ای یک ماهه، به صورت فشرده پوست را در دانشگاه شفیلد انگلستان گذراندم. این دوره درعلاقه و دیدگاه من نسبت به رشته پوست بسیار موثر بود.
در سال 85 با مدرک بورد تخصصی پوست و زیبایی با رتبه 4 کشوری و اول استان فارغ‌التحصیل شدم.


عکس دکتر علیرضا واعظ شوشتری - بهترین متخصص پوست در اصفهان
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین